וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: הנשיא בוש לדין על עינוי עצירים

ארגון זכויות האדם דורש להעמיד את נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש לדין, לאחר שהודה בספרו כי אישר עינויי עצירים. "כל מי שמעורב בעינויים חייב לתת את הדין", אמר מנכ"ל הארגון

ספרו החדש של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש, "נקודות הכרעה", ממשיך לעשות כותרות: לאחר שהנשיא לשעבר כתב כי אישר בתקופת כהונתו עינויים עצירים ביטחוניים, קרא הערב (רביעי) ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" להעמידו לדין על עינוי בלתי חוקי של עצירים.

בספר, שראה אור השבוע, הגן בוש על החלטתו לאשר עינויים במהלכם ראשו של העציר נדחף מתחת למים עד שהוא מתקשה לנשום. לדברי בוש, העינוי נעשה על שלושה עצירים בלבד, והוביל לפריצות דרך מודיעיניות שהצילו חיים.

מנכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל, קלאודיו קורדון, אמר בעקבות פרסום הספר כי "כל מי שמעורב בעינויים, כולל הנשיא בוש, חייב לתת על כך את הדין, בהתאם למשפט הבינלאומי. אם הודאתו של בוש מבוססת, ארה"ב מחויבת להעמידו לדין". קורדון הוסיף כי "אם ארה"ב לא תחקור, מדינות אחרות חייבות להתערב ולחקור בעצמן".

יצוין, כי שיטת העינויים המדוברת נאסרה על ידי הנשיא ברק אובמה, מחליפו של בוש, זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו. כעת נדרשים חוקרי השבויים למלא אחר נהלי חקירה קפדניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully