וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הרשקוביץ' מסכים להקפאת בנייה זמנית

יו"ר "הבית היהודי" אמר כי אם הממשל האמריקאי ידרוש הקפאת בנייה של חודשיים ובתמורה יתן הבטחה שאחר כך לא יתנגד לבנייה בכל חלקי ארץ ישראל - "אנחנו קופצים על זה"

הצהרה מפתיעה הגיעה הערב (רביעי) מכיוונו של שר המדע, הרב והפרופ' דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי), שגילה נכונות להקפאת בנייה נוספת בהתנחלויות. בראיון שהעניק ל"רדיו קול חי" אמר השר: "אם אובמה ידרוש הקפאה של חודשיים ובתמורה לזה ייתן הבטחה שאחר כך לא ילחץ יותר ולא יתנגד לבנייה בכל חלקי ארץ ישראל - אנחנו קופצים על זה".

רק לפני חודשיים התייחס השר לחידוש הבנייה ואמר כי "בעזרת השם נחזור לבנות בכל הארץ. ישראל הבהירה בצינורות שונים לפלסטינים, לאמריקאים ולכל העולם שנושא הארכת ההקפאה לא עומד על הפרק. אם הפלסטינים יקחו זאת כתירוץ לסיים את השיחות - לא צריך להתרגש מכך. גם בעבר לא חסרו להם תירוצים. אם לא זה, יהיה להם תירוץ אחר".

במהלך הראיון שהתקיים היום נשאל השר: "אם אובמה עכשיו מתקשר לנתניהו ואומר לו 'אדוני, אם אתה לא נותן לי הקפאה של חודש, מערכת היחסים בין ישראל לאמריקאים תעלה על שרטון?". הרשקוביץ השיב כי "צריך להפעיל את השכל. אם אובמה ירצה הקפאה של חודש ובתמורה לזה יתן כל מיני דברים, אנחנו נעשה לעצמנו חשבון ונראה שמשתלם לנו". השר הוסיף ואמר כי "הנה שאלתי את מועצת יש"ע - בואו נניח למשל שאובמה ידרוש הקפאה של חודשיים ובתמורה לזה יתן הבטחה שאחר כך לא ילחץ יותר ולא יתנגד לבנייה בכל חלקי ארץ ישראל, אמרו לי חבריי - אנחנו קופצים על זה".

השר נשאל האם הוא יסכים למהלך כזה וענה: "לו היתה התחייבות כזו, לדעתי חייבים לקבלה", יחד עם זאת האריך הרשקוביץ כי "זו הצעה שהאמריקאים לא יתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully