וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים התפטר מתפקידו

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, חגי פלג, הודיע על התפטרותו מהתפקיד, לאחר שנפתחה חקירה כנגדו בחשד להטרדה מינית והתנכלות לאחת מהיועצות החיצוניות של המשרד

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, חגי פלג, הודיע אמש (רביעי) לשר הממונה, יצחק אהרונוביץ', על התפטרות מתפקידו. פלג, שהיה בעבר קצין בסיירת מטכ"ל, הגיש את מכתב ההתפטרות לשר, לאחר שנודע לו שמתנהלת נגדו חקירה בשל טענה כי הטריד יועצת חיצונית למשרד.

נגד פלג, לשעבר קצין בכיר בסיירת מטכ"ל, מתנהלת חקירה שנפתחה לאחר תלונתה של יועצת חיצונית למשרד כי הוא מתנכל לה ומטריד אותה מינית. פלג קיים היום פגישה עם בכיר אחר במשרד, ולאחר שסיים אותה הבין כי זו עלולה להתפרש כשיבוש הליכי חקירה. במכתב שהעביר לשר יצחק אהרונוביץ' כתב פלג כי הוא טעה כשקיים את הפגישה הזו והוסיף כי הוא מבקש שהבירור בעניינו יהיה "יעיל וזריז".

מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי "התפטרות המנכ"ל באה על רקע פגישה שהתקיימה ביום בינו לבין עובד בכיר במשרד, במהלכה אמר המנכ"ל לאותו עובד דברים מסוימים המתייחסים לבדיקה שככל הנראה מתנהלת כעת בעניינו. המנכ"ל הבהיר כי לא הייתה כל כוונה לפגוע בצורה כלשהי בהליך הבדיקה ואף לא לסבך את אותו עובד בהליך לא תקין כלשהו".

עוד נמסר כי "עם זאת, המנכ"ל רואה בעצם קיום הפגישה ובדברים שאמר במהלכה משום טעות חמורה בשיקול דעת ומעידה שאינה ראויה למעמדו ולתפקידו. ברקע הדברים עומדת פנייה של יועצת חיצונית המועסק במשרד לביטחון הפנים, תוך שהיא טוענת שהמנכ"ל ניסה במשך תקופה ארוכה לפגוע בה ובמעמדה המקצועי ולעיתים תוך שימוש באלימות מילולית ובהטרדות. המנכ"ל הודיע לשר כי הוא דוחה את הטענות שהועלו כלפיו וכי הוא מעמיד עצמו לאלתר לכל בירור ובדיקה, כי יש לו אמון מלא ברשויות שאמונות על ביצוע הבדיקה, וכי הוא קורא להם לזרז ככל האפשר את בירור העניין".

מפקד אגוז והימ"מ לשעבר

פלג היה בעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים ומפקד יחידת המשטרה ימ"מ. הוא היה לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, מפקד גדוד בחטיבת גולני, מפקד יחידת אגוז ומפקד חטיבת החי"ר במילואים "עודד".

פלג סיים את שירותו בצה"ל בדרגת אלוף משנה. לאחר מכן עבר למשטרת ישראל והיה מפקד הימ"מ, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול, בדרגת ניצב משנה. בסיום תפקידו פנה לתחום העסקי וקידם פיתוח מערכות ביטחוניות בתחומי מודיעין ואבטחה. בשנים 2006-2008 שימש המנכ"ל הראשון של המשרד לנושאים אסטרטגיים. בשנת 2009 מונה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים.

עדכון ראשון: 20:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully