וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: לא נדון עם המעצמות בגרעין

נשיא אירן הבהיר כי ארצו אינה מוכנה לדון בתכנית הגרעין במהלך המפגש הקרוב עם שש המעצמות. "זכויותיה של אירן אינן נתונות למשא ומתן"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אירן שבה ומדגישה היום (רביעי) כי לא תדון בתכנית הגרעין שלה במסגרת שיחות עם שש המעצמות. במהלך נאום טלוויזיוני אמר הנשיא מחמוד אחמדינג'ד כי "זכויותיה של אירן אינן נתונות למשא ומתן".

אתמול אמר דובר משרד החוץ של אירן רמין מהמנפרסט כי "השיחות בין אירן ושש המעצמות לא יסובו על תוכנית הגרעין כלל". דברים אלה באו בסתירה להצהרות קודמות של הרפובליקה האיסלמית. אתמול אישרה טורקיה כי היא מצפה לארח את השיחות בין אירן לשש המעצמות בזמן הקרוב, אולם ב-CNN דווח כי המעצמות אינן מעוניינות לקיים את המפגש בטורקיה ויציעו מקום אחר.

דבריו של אחמדינג'ד עשויים להעמיק את חששות המערב מהצלחת הסיכויים לסיים את הקיפאון הממושך בנוגע לתכנית הגרעין שלה. "חזרנו ואמרנו שהאומה האירנית לא תנהל משא ומתן על זכויותיה אם אף אחד. השיחות יהיו על שיתוף פעולה, מציאת פתרון לבעיות בינלאומיות, דיון בחששות בינלאומיות, ומתן עזרה בקידום שלום וביטחון עולמי במצב הוגן".

במערב חוששים כי אירן מתכוונת להשתמש בתכנית הגרעין שלה למטרות צבאיות, דבר שטהרן מכחישה. אחמדינג'ד אמר כי אירן תמיד היתה בעד לנהל שיחות בצורה רציונלית ולוגית. "אולם האומה האירנית לא תיתן לאף אחד להפר את הזכויות הבסיסיות שלה", אמר הנשיא בנאומו. "הם צריכים להודיע בבירור מהן הדעות שלהם לגבי נושאים בינלאומיים. אירן מקבלת בברכה כל יד שמושטת בכנות, אבל תחתוך כל יד שמושטת בהונאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully