וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "יש מכשולים גדולים בתהליך השלום"

נשיא ארה"ב דיבר על הקשיים במו"מ המדיני, אך הבטיח שארצו לא תחסוך במאמצים כדי להביא לסיומו. במקביל, דחו במחלקת המדינה את דברי רה"מ לפיהם הבנייה בי-ם אינה קשורה לשיחות השלום

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

תהליך השלום במזרח התיכון עומד בפני "מכשולים גדולים", אך ארה"ב תעשה כל שביכולתה על מנת להשיג תוצאה "צודקת" בשיחות בין ישראל והפלסטינים, כך אמר הלילה (רביעי) נשיא ארה"ב ברק אובמה במהלך ביקורו באינדונזיה.

"הישראלים והפלסטינים החלו בשיחות הישירות, אך עדיין עומדים בפניהם מכשולים רבים", אמר. "אנו לא נחסוך במאמצים להביא לתוצאה צודקת המטיבה עם כל הצדדים המעורבים: שתי מדינות, ישראל ופלסטין, חיות זו לצד זו בשלום וביטחון".

דבריו מצטרפים להתבטאויות דובר מחלקת המדינה פיליפ קראולי, שהתייחס אמש להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה "ישראל לא רואה שום קשר בין תהליך השלום לבין מדיניות התכנון והבנייה בירושלים". קראולי אמר כי "בבירור יש קשר בכך ששני הצדדים אחראים על יצירת התנאים למשא ומתן מוצלח".

הוא הוסיף כי "להגיד שהצהרה מסוג זה לא תשפיע על הצד הפלסטיני, לדעתי הוא דבר לא נכון". קראולי אמר עוד כי "אנו מבינים שלישראל יש עמדה משלה", אך כי ההצהרות האחרונות שפרסמה ישראל "אינן מועילות" למאמציה של ארצות הברית להביא את הצדדים להיכנס למשא ומתן ישיר.

"ירושלים אינה התנחלות"

אמש פרסמה לשכת ראש הממשלה תגובה לגינוי האמריקאי כנגד הבנייה הישראלית בירושלים. "ירושלים איננה התנחלות - ירושלים היא בירת מדינת ישראל. ישראל מעולם לא לקחה על עצמה מגבלות כלשהן על הבנייה בירושלים, שבה מתגוררים כ-800 אלף תושבים, כולל לא במהלך עשרת חודשי השעיית הבנייה ביהודה ושומרון. ישראל לא רואה שום קשר בין תהליך השלום לבין מדיניות התכנון והבנייה בירושלים, שלא השתנתה מזה 40 שנה".

עוד נאמר בתגובת לשכת רה"מ כי "כל ממשלות ישראל ב-40 השנים האחרונות בנו בכל חלקי העיר. במהלך תקופה זו נחתמו הסכמי השלום עם מצרים וירדן ובמשך 17 שנה נוהל משא ומתן מדיני עם הפלסטינים. אלו עובדות היסטוריות. הבנייה בירושלים מעולם לא הפריעה לתהליך השלום. חילוקי הדעות בנושא ירושלים עם ארה"ב ידועים. גם הם אינם חדשים ונמשכים כבר 40 שנה. אנו מקווים להתגבר עליהם ולהמשיך להתקדם במשא ומתן המדיני. ראש הממשלה בנימין נתניהו מצפה לפגישתו המתוכננת ליום חמישי עם מזכירת המדינה קלינטון, על מנת לקדם את שיחות השלום".

במהלך ביקורו באינדונזיה, מתח הנשיא האמריקאי ביקורת על ישראל בעקבות הדיווחים לפיהם פורסמו מכרזים לבנייה במזרח ירושלים. אובמה אמר כי "פעילות מסוג זה אינה מסייעת כשזה נוגע למשא ומתן לשלום. אני מודאג מכך שאנו לא רואים אף אחד מהצדדים עושה את המאמץ הנחוץ על מנת להביא לפריצת דרך".

(עדכון ראשון: 23:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully