וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: כל ניסיון להאיץ המו"מ נועד לכישלון

המשנה לראש הממשלה סבור שהקהילה הבינלאומית שוגה בניסיונה להאיץ את התהליך המדיני במסגרת של שנה או שנתיים. הסיבה לטענת יעלון: התנהגות הצד הפלסטיני

המשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון נשא היום (שלישי) דברים בכנס האתגרים לביטחון הלאומי של ישראל, שהתקיים במרכז לחקר ביטחון לאומי של אוניברסיטת חיפה. המרכז הוקם לזכרו של ניר רגב, שנרצח בפיגוע במסעדת מקסים לפני כשבע שנים. יעלון אמר בכנס כי "כל ניסיון בינלאומי להאיץ את התהליך המדיני במסגרת של שנה או אף שנתיים, נועד לכישלון".

המשנה לראש הממשלה תקף את אלו המאשימים את ישראל בכישלון השיחות ואמר כי לא יהיה שלום "כל עוד הנרטיב הפלסטיני שולל את זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי, כל עוד הדור הצעיר הפלסטיני מתחנך על הכחשת הזיקה בין העם היהודי לארץ ישראל וכל הנהגת אש"ף והרשות אינה מכירה בקיומו של העם היהודי". הוא הוסיף כי הדבר החשוב ביותר שנדרש הוא רפורמה חינוכית.

יעלון התייחס בדבריו גם לאיום של הפלסטינים להכריז על מדינה באופן חד צדדי. לדבריו, "לא רק שנתיב זה הוא דרך ללא מוצא עבור הפלסטינים, חשוב מאוד שהמערכת הבינלאומית ובראשה ארה"ב יבהירו להם זאת בהקדם, שכן כל זמן שהם משתעשעים ברעיון זה הם אינם מגלים רצינות באשר לקידום השיחות ומעדיפים להמציא תירוצים מדוע אינם מתייצבים למשא ומתן הישיר".

יעלון אמר כי במידה שישראל תיאלץ לפנות שטח בגדה "השטח יהפוך להיות חמסטאן, כמו בעזה. זה מאוד ברור וזו הסיבה להיזהר ממעשים בלתי אחראיים. בעזה קיבלנו שטחים תמורת רקטות. מה שלמדתי מנסיגות ב-17 השנים האחרונות, זה שכל דיבור על נסיגה נותן רוח גב למחנה הג'יהאדיסטי. ואני מדבר כאחד שתמך בהסכמי אוסלו".

את הדיון בהקפאת הבנייה הגדיר יעלון כ"מקח טעות" והוסיף: "פתאום זה ויכוח בין ישראל לארה"ב, אנחנו לא עוסקים בעיקר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully