וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריונים: ביזת היהודים מימנה את הוורמאכט

ועדת היסטוריונים גרמנים שחקרה את מעורבות משרד האוצר בתקופת השילטון הנאצי בגרמניה, גילתה כי מעורבות המשרד היתה גדולה ממה שפורסם עד עתה. "לפחות 30% ממימון הצבא הגרמני הגיע מביזת יהודים"

מעורבותו של משרד האוצר בגרמניה ברדיפה היהודים בגרמניה הנאצית היתה גדולה יותר ממה שהיה ידוע עד כה, כך עולה ממסקנות ועדת היסטוריונים גרמנים. זאת לאחר שלפני מספר שבועות פורסם כי גם לדיפלומטים גרמנים היה תפקיד פעיל יותר ברדיפה.

המחקר, שהחל בשנה שעברה לבקשתו של שר האוצר דאז פר שטיינברואק, מצא כי לפחות 30% ממימון הצבא הגרמני הגיע דרך משרד האוצר מביזת יהודים ואויבים אחרים של גרמניה, כך אמר האנס-פטר אולמן, אחד מחברי הוועדה.

לפחות כ-120 מיליארד מארק – כ-20 מיליארד דולרים באותה תקופה – נלקחו מיהודי גרמניה בביזה או על פי חוק. הוועדה, שחקרה את התנהלות המשרד בין השנים 1933 ל-1945 מצאה כי רשויות המס בתקופת השלטון הנאצי פעלה "להרוס את היהודים מבחינה כלכלית" ולעזור בבזיזת עשירים במדינות שנכבשו בידי גרמניה.

חברה נוספת בוועדה, כריסטין קולר, אמרה כי משרדי המס בנו מנגנון פקידים שחשף חשבונות בנק ורוקנה אותם. אחר כך הפקידים העלימו כל שריד של אלה שנרצחו במחנות ההשמדה.

לדברי אולמן, במשך שנים תפקיד משרד האוצר בתקופת השלטון הנאצי הופחת. בתום המלחמה, השלטון הגרמני הציג את המשרד כ"רשות ניטרלית מבחינה פוליטית". אולמן הוסיף כי "מה שהוסתר מאחורי התדמית הזאת היתה תרומה חיונית של משרד האוצר של הרייך לתפקוד, יציבות ומדיניות פלילית של המשטר הנאצי".

בחודש שעבר, פורסם ספר בו נכתב שמשרד החוץ הגרמני שיחק תפקיד פעיל הרבה יותר בשואה ממה שפורסם עד עתה. הספר הפריך את המיתוס לפיו רוב הדיפלומטים הצליחו לשמור על "ידיים נקיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully