וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה לנתניהו: רוצים את ראשות ועדת הכלכלה

9.11.2010 / 16:17

הקלון שהושת על ח"כ צחי הנגבי והשעייתו מהכנסת, הניעו את סיעת קדימה לדרוש לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה. ח"כ איציק כתבה לרה"מ: "דורשים לקבל את ראשות הוועדה לאלתר". יו"ר הקואליציה אלקין: "לא נסכים לכך"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

יו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק שלחה היום (שלישי) מכתב רשמי בשם הסיעה בכנסת לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו היא דורשת להעביר את ראשות ועדת הכלכלה לידי קדימה.

איציק כתבה בין היתר כי "כידוע לך בתחילת כהונתה של הכנסת הנוכחית סוכם בינך ובין ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני כי ח"כ הנגבי יכהן כראש ועדת חוץ וביטחון וראשות ועדת הכלכלה תהיה בידי סיעת הליכוד. על פי הסיכום כל אחד מהצדדים רשאי להודיע בכל זמן על קיצור התקופה ובמקרה כזה ההחלפה תתבטל".

"נוכח השעייתו של ח"כ הנגבי מהכנסת ובהתאם לסיכום הריני להודיעך כי סיעת קדימה דורשת לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה לאלתר", הוסיפה. בכך בעצם מבקשת סיעת קדימה להחזיר את הנוהל הישן שהיה קיים עד הכנסת הנוכחית, לפיו ראש ועדת החוץ והביטחון הוא חבר מפלגת השלטון, ואילו ראש ועדת הכלכלה הוא חבר במפלגת האופוזיציה הגדולה.

בקדימה מסמתמכים בדרישתם על העובדה שההסדר הנהוג בראשות הוועדות היה אישי עבור צחי הנגבי, ועל הבנות שלטענתם היו בין נתניהו ללבני ולפיהן כאשר אחד מהצדדים ירצה לבטל את ההסכמה, ועדת החוץ והביטחון תימסר לליכוד וועדת הכלכלה תעבור לקדימה.

הליכוד מסרב

עם זאת בליכוד מסרבים לשינוי ההסדר הקיים. יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין הודיע כי "אין לקואליציה שום כוונה לתת הסכמה לחילופי ראשי הוועדות בחזרה. על סיעת קדימה לבחור מועמד מטעמה לראשות ועדת חוץ וביטחון ואנחנו כמובן לא נתערב בתהליך הפנימי".

באחרונה התחוללה סערה סביב ראשות ועדת הכלכלה, לאחר שסיעת הליכוד האריכה את כהונתו של ח"כ אקוניס בראשותה ל-45 ימים נוספים, על חשבון ח"כ כרמל שאמה-הכהן שאמור היה כבר להחליפו. שאמה-הכהן הודיע בצהריים, כי הוא אינו מתכוון לוותר בקלות את התפקיד. "להכרעה בעניין הנגבי לא תהיה השלכה מכרעת וישירה לגבי איוש ראשות ועדת הכלכלה", הוא אמר. "הסיכום עם קדימה הוא קשיח ובלתי ניתן לפתרון חד צדדי".

בתוך כך, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הורה ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין לכנס בהקדם את ועדת הכנסת כדי לבחור יו"ר ועדת חוץ וביטחון במקום צחי הנגבי שהושעה היום מחברותו בכנסת. רבלין השאיר בידי לוין את ההחלטה באיזה מועד תכונס הוועדה.

(עדכון ראשון: 14:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully