וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: הקלון אינו סוף פסוק לפעילות הנגבי

9.11.2010 / 12:26

ח"כים מקדימה וממפלגות נוספות הביעו צער על השעיית חברותו בכנסת של צחי הנגבי, בעקבות החלטת ביהמ"ש להטיל עליו קלון. דליה איציק: "צחי עוד ישוב". יו"ר הכנסת ריבלין המליץ להנגבי שלא להגיש את התפטרותו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

קביעת בית משפט השלום בירושלים, לפיה יש קלון במעשיו של ח"כ צחי הנגבי (קדימה) שהורשע במתן עדות שקר, עוררה תגובות רבות במשכן הכנסת. ח"כים ממפלגתו של הנגבי וגם ממפלגות יריבות הביעו צער על קביעת בית המשפט, בעקבותיה תושעה חברותו של הנגבי בכנסת באופן מיידי. עם זאת, הם גם הביעו תקווה שהנגבי עוד ישוב לכנסת בקדנציה הבאה.

יו"ר קדימה ציפי לבני אמרה בתגובה להטלת הקלון על הנגבי, כי בית המשפט אמר את דברו ויש לכבד את הכרעתו. לדבריה, "אין מדובר כאן בסוף פסוק מבחינת פעילותו הפוליטית של הנגבי, שקיבל על עצמו את האחריות למעשיו וביטא בהתנהגותו במהלך המשפט נורמות נכונות של התנהלות אישי ציבור בהליכים משפטיים, ויש לזקוף זאת לזכותו. לבני הוסיפה: "אני מאמינה שעם תום המגבלות בשל הקלון, צחי ימשיך אתנו בתרומתו רבת השנים ויתרום מכישוריו ומיכולותיו למען מדינת ישראל".

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, מסרה כי "זהו יום מצער גם לקדימה וגם לי באופן אישי. צחי עוד ישוב, הוא רץ למרחקים ארוכים, אני משוכנעת שנראה אותו חוזר מחוזק ובוודאי יתמודד בכנסת הבאה ויגיע למקומות גבוהים ביותר". גם ח"כ זאב בוים מקדימה התייחס לפסיקת בית המשפט ואמר שהוא מצטער לשמוע על ההחלטה שלדבריו מרחיקה איש ציבור מוערך מהזירה הפוליטית. "צחי הנגבי הוא חבר אישי ושותף לדרך, הוא ישכיל ללא ספק להתאושש מהמכה הלא מוצדקת ויחזור במהרה אל העשייה למען מדינת ישראל", הצהיר בוים.

מי יהיה יו"ר ועדת החוץ והביטחון?

גם בספסלי הקואליציה הגיבו באכזבה על העונש שהוטל על הנגבי. שר האוצר, יובל שטייניץ, שכיהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לפני הנגבי, אמר: "הצטערתי לשמוע על פסק הדין בעניינו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון ועל התוצאה המיידית של השעייתו העצמית מהכנסת. בהכירי את פועלו ואת כישוריו של ח"כ הנגבי, אני מקווה שישוב במהרה לתרום, בתפקידים בכירים, למדינת ישראל". ח"כ מירי רגב מהליכוד התייחסה להחלטה ומסרה כי "כמי שראתה איך חבר הכנסת הנגבי ניהל את דיוני ועדת החוץ והביטחון בצורה מקצועית ועניינית אני חושבת שהנגבי הוא אבדה לפוליטיקה. אני מאמינה כי כישוריו יעמדו לו גם בעתיד".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין שוחח בצהרים עם הנגבי והמליץ לו שלא להגיש את התפטרותו, משום שעל פי החוק ההשעייה תיכנס לתוקף גם כך ואילו הגשת ההתפטרות תוציא אותו לחלוטין מהכנסת בתוך 48 שעות. משום כך, הנגבי יישאר בתפקידו על השעה 23:59 הלילה.

הנגבי מפנה את מקומו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, מהלך שיוביל למסירת ראשות הוועדה מקדימה לליכוד. קדימה תדרוש לקבל בתמורה לידיה את ראשות ועדת הכלכלה - ובכך להחזיר את הנוהל שהיה קיים עד הכנסת הנוכחית, לפיו ראש ועדת החוץ והביטחון הוא חבר מפלגת השלטון, ואילו ראש ועדת הכלכלה הוא חבר במפלגת האופוזיציה הגדולה.

בתוך כך, סיעת קדימה פנתה לאחר הישמע פסיקת בית המשפט למזכירות הכנסת בבקשה להיערך לקליטתה של נינו אבסדזה המיועדת להחליף את ח"כ צחי הנגבי בכנסת. ההערכה היא שאבסדזה תישבע אמונים לכנסת מחר או ביום שני הקרוב, והנגבי יוכל בתוך 45 ימים להגיש ערעור על החלטת בית המשפט. אבסדזה מסרה לאחר פסיקת בית המשפט כי היא מביאה קול ליברלי רוסי לקדימה. "אני מאמינה באידיאלים ליברליים, אני מייצגת סקטור רוסי במפלגה מרכזית", מסרה.

בית משפט קבע הבוקר כי יש קלון במעשיו של הנגבי שהורשע במתן עדות שקר במסגרת פרשת "המינויים הפוליטיים". המשמעות: כהונתו של הנגבי כחבר כנסת תושעה באופן מיידי. אם לא יוגש לבית המשפט המחוזי ערעור על החלטת בית המשפט השלום, תופסק חברותו של הנגבי בכנסת. עם זאת, הוא יוכל להתמודד לכנסת הבאה. בנוסף, בית המשפט הטיל על הנגבי קנס כספי בגובה עשרת אלפים שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully