וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות במיאנמר: האופוזיציה הודתה בהפסד

מפלגות האופוזיציה שהתמודדו בבחירות במיאנמר הודו בהפסדן, לאחר שהמפלגה שזכתה לתמיכת החונטה הצבאית הודיעה על נציחונה הסוחף. בתוך כך, אלפי פליטים שברחו לתאילנד בשל קרבות חוזרים למדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שתי מפלגות האופוזיציה הפרו-דמוקרטיות הגדולות במיאנמר הכירו הבוקר (שלישי) בהפסדן בבחירות לפרלמנט. זאת לאחר שמפלגת USDP, בה תמכה החונטה הצבאית במדינה, הודיעה כי זכתה ב-80% מהקולות. עם זאת, טרם פורסמו תוצאות רשמיות בבחירות הראשונות שהתקיימו במדינה זה 20 שנה, אז זכתה מפלגתה של לוחמת הדמוקרטיה אונג סאן סו צ'י בניצחון סוחף אך מעולם לא עלתה לשלטון.

בתוך כך, עשרות אלפי פליטים ממיאנמר מתקהלים במחנות זמניים סמוך לגבול עם תאילנד בצל קרבות בין מורדים אתניים לכוחות הממשלה, הנמשכים זה היום שלישי. בעקבות העימותים ברחו כ-20,000 פליטים לתאילנד. תושבי העיר מייוואדי מסרו, כי כוחות צבא מיאנמר הצליחו להדוף את המורדים, שפרצו למבנים ממשלתיים ביום ראשון, במחאה על הבחירות.

עדי ראייה מדווחים על קולות ירי ספורדיים, אולם גורמים רשמיים בתאילנד אמרו כי האזור כעת בטוח, וחלק מהפליטים עושים דרכם חזה למיאנמר. עם זאת, אלפים מהם עדיין שוהים במחנות זמניים בגבול תאילנד-מיאנמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully