וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לילדות: ברק אובמה נחת באינדונזיה

נשיא ארה"ב הגיע לג'קרטה ופתח בביקור במדינה שבה הוא חי מספר שנים במהלך ילדותו. עם זאת, שהותו של אובמה עלולה להתקצר בשל אפר וולקני שמקורו בהתפרצות הר הגעש מראפי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה החל הבוקר (שלישי) את ביקורו באינדונזיה - המדינה שבה הוא חי מספר שנים בילדותו. אובמה הגיע לאינדונזיה לאחר ביקור בהודו, ובהמשך מסעו באסיה הוא גם צפוי לפקוד את יפן ואת קוריאה הדרומית.

במהלך שהותו במדינה המוסלמית המאוכלסת בעולם יפעל אובמה לחיזוק קשרי הביטחון וסחר בין ארצות הברית לאינדונזיה. הוא גם צפוי לערוך את המחווה המשמעותית ביותר שלו לעולם המוסלמי מאז נאום קהיר, ולבקר במסגד הגדול ביותר בדרום-מזרח אסיה – האיסתיקלאל. אולם הביקור עשוי להתקצר בשל אפר וולקני כתוצאה מהתפרצות הר הגעש מראפי באי ג'אווה.

אובמה חוזר למדינה בה היה ידוע כילד "בארי" לראשונה מאז שחי שם בילדותו בין 1967 ל-1971 בעקבות נישואי אמו לגבר אינדונזי. זאת לאחר שביקורו נדחה פעמים בשל בעיות פוליטיות מבית – העברת הרפורמה במערכת הבריאות בקונגרס וטיפול בכתם הנפט במפרץ מקסיקו.

"אנו רואים באינדונזיה צומת של אינטרסים אמריקאים משמעותיים, ואנו רואים בזה כשותפות שהוא מאוד חשובה לעתיד האינטרסים האמריקאים באסיה ובעולם", אמר בן רודס, סגנו של היועץ לביטחון לאומי. אובמה ומקבילו האינדונזי סוסילו באמבנג יודהויונו צפויים לחתום על "שותפות מקיפה" עליה הוסכם בשנה שעברה, בנושאי סחר, ביטחון, חינוך, השקעות ושינוי אקלים. אחר כך הם ישתתפו בארוחה ערב רשמית בה יוגשו לנשיא האמריקאי את מיטב המנות האהובות עליו מילדותו, כמו אורז אינדונזי מטוגן וקציצות בשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully