וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגן הלא-אנוכי: נמצא בסיס תורשתי לאלטרואיזם

חוקרים מצאו כי אנשים עם גן מסוים תרמו חלק גדול יותר מכספם מאשר אנשים בעלי גרסה שונה של הגן. זו הפעם הראשונה בה נמצא בסיס גנטי להתנהגות אלטרואיסטית

האם לנטייה שלנו לעזור לזולת יש בסיס תורשתי? מחקר חדש המתפרסם בכתב העת Social Cognitive & Affective Neuroscience מחזק את האפשרות שלאלטרואיזם יש שורשים עמוקים בביולוגיה שלנו.

חוקרים באוניברסיטת בון החליטו לבדוק האם גרסאות מסוימות של גן ה- COMT מייצרות התנהגות יותר אלטרואיסטית מגרסאות אחרות שלו. לדבריהם, לגן המיוחד הזה יש שתי גרסאות, ששכיחותן באוכלוסייה זהה פחות או יותר, והן נבדלות רק באבן בניין אחת של הרצף הגנטי. בגרסה אחת של הגן, האנזים הקשור אליו עובד ביעילות רבה יותר פי ארבעה, ומייצר הפרשה מרובה של הנוירו-טרנסימטר דופמין במוח.

אולם מסתבר, שלגרסה הזו של הגן יש גם השפעה ממשית על התנהגות: "אנשים עם הגן מהסוג הזה תרמו סכומי כסף כפולים לצדקה בסוף הניסוי בו השתתפו", סיפר ד"ר מרטין ראוטר, מנהל המחקר בבון. במהלך הניסוי, התבקשו הניסויים לשחק במטלת זיכרון, ולבסוף קיבלו בתמורה חמישה אירו. עם סיום הניסוי הוצבה בחדר תיבת תרומות והנבדקים יכלו לתרום, בצורה חשאית, סכום כטוב בעיניהם. ואכן, בעלי גן מסוג אחד תרמו פי שניים יותר מבעלי הגן מסוג אחר.

הסיבה שהמדענים חשדו שמדובר בגן "אלטרואיסטי" היא שכבר כמה שנים ידוע שדופמין, שמופרש יותר אצל בעלי הגן הזה, הוא חומר המעודד התנהגות חברתית חיובית כגון יצירת קשרים וניתנות להשפעה על ידי גירויים וחיזוקים. אז אם יותר מדי אנשים אומרים לכם שאתם קמצנים בלתי נסבלים, אולי כדאי לבדוק אם הגנים שלכם אשמים בגורלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully