וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר ייקבע: האם יוטל קלון על ח"כ צחי הנגבי

8.11.2010 / 21:30

מתח במערכת הפוליטית לקראת גזר הדין שיינתן מחר במשפטו של ח"כ צחי הנגבי שהורשע במתן עדות שקר במסגרת "פרשת המינויים הפוליטיים". על הפרק: האם יוטל עליו קלון והאם ייגזר עליו מאסר על תנאי

המערכת הפוליטית כוססת ציפורניים לקראת גזר הדין שיינתן מחר (שלישי) במשפטו של ח"כ צחי הנגבי (קדימה), שהורשע במתן עדות שקר במסגרת "פרשת המינויים הפוליטיים". על הפרק עומדות שתי סוגיות מרכזיות: האם השופטים יטילו על הנגבי קלון ובכך תפסק כהונתו בכנסת, והאם ייגזר עליו עונש מאסר על תנאי שעשוי למנוע ממנו להתמנות בעתיד לתפקיד שר.

בחודש יולי הרשיע בית משפט השלום בירושלים את הנגבי בעבירה של מתן עדות שקר, לאחר שהשופטים החליטו ששיקר ליו"ר ועדת הבחירות באשר לשאלה האם עמד מאחורי מודעה מתקופת הפריימריז בליכוד בנובמבר 2002, בה יוחסו להנגבי שילובם של 74 חברי מרכז תנועת הליכוד בשירות המדינה. עם זאת, הוא זוכה ברוב קולות מהאישומים המרכזיים נגדו, בנוגע לשוחד בחירות ומינויים פוליטיים של חברי מרכז הליכוד וקרוביהם במשרד לאיכות הסביבה. הזיכוי התקבל לאחר ששני שופטים סברו שביצע את העבירות, אולם השופט אריה רומנוב החליט לזכות את הנגבי בשל "הגנה מן הצדק", לאחר שהסביר שכל השרים באותה תקופה פעלו כך ולא היה מקום להגיש כתב אישום רק נגד הנגבי.

גזר הדין - לא סוף פסוק בפרשה

הפרקליטות, שהתייחסה אל התיק כאל תיק דגל במאבק בשחיתות הפוליטית, ביקשה מבית המשפט לקבוע שבמעשיו של הנגבי היה קלון, וכן להטיל עליו עונש של מאסר על תנאי וקנס כספי. התביעה ביקשה להתעלם ממכתבי התמיכה הרבים שהגישו עורכי דינו של הנגבי, בהם מכתבים שכתבו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. מנגד, ההגנה ביקשה מבית המשפט להמנע מלהטיל עליו קלון, ולהסתפק בעונש של שעות לתועלת הציבור וקנס כספי.

אם בית המשפט יטיל קלון על הנגבי הוא יושעה באופן מיידי מחברותו בכנסת עד סיום ההליך המשפטי, קרי הערעורים לערכאות העליונות. אם בסוף ההליך יקבע שיש במעשיו קלון, חברותו בכנסת תפסק באופן מיידי. אולם, מכיוון שהפרקליטות לא ביקשה לגזור על הנגבי מאסר בפועל, הוא יוכל בכל מקרה להתמודד לכנסת הבאה. אולם הצטרפותו של הנגבי לממשלה בעייתית יותר, מכיוון שחוק יסוד: הממשלה קובע שכל מי שנגזר עליו עונש מאסר וקלון אינו יכול להתמנות לשר למשך שבע שנים, כאשר אין הסבר באיזה סוג קלון מדובר. סביר להניח, שאם זה העונש שיוטל עליו, ייאלץ בסוף בג"ץ להכריע בשאלת מינויו לממשלה.

גזר הדין מחר גם לא יהיה בהכרח סוף פסוק בפרשה, כאשר בפני שני הצדדים עומדת האפשרות לערער לבית המשפט המחוזי. יצוין שהפרקליטות כבר ערערה על זיכויו של יועצו הקרוב של הנגבי ומנכ"ל משרדו לשעבר, שמואל הרשקוביץ, שהואשם אף הוא במרמה והפרת אמונים. אם תבחר הפרקליטות שלא לערער על הכרעת הדין וגזר הדין, סביר להניח שגם הערעור נגד הרשקוביץ יימחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully