וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: ייערך משאל-עם להכרה בילידים

ממשלת אוסטרליה מתכוונת לערוך משאל-עם בנושא שינוי בחוקת המדינה שייקנה לאוכלוסיית הילידים הכרה מיוחדת. זאת במטרה לקדם רפורמות בטיפול בקהילה, הסובלת משיעור גבוה של אבטלה ומאסר

ממשלת אוסטרליה פועלת לקידום ההכרה בשבטי האבוריג'יני בחוקת המדינה, במטרה לשפר את מצבם של קהילת הילידים. לדברי ראש הממשלה ג'וליה גילארד, זוהי הזדמנות "של פעם ב-50 שנים" תודות לתמיכת הפרלמנט. לפני שלוש שנים התנצל ראש הממשלה דאז קווין ראד על שנים של "יחס לא הולם" שגרם ל"אבדן, צער וסבל עמוקים" לאוכלוסיית האבוריג'ינים.

"החוקה האוסטרלית היא המסמך עליו מתבססת מערכת הממשל שלנו, אך היא לא מכירה במקום המיוחד של האוסטרלים הראשונים שלנו", נאמר בהודעה מטעם גילארד. באוסטרליה חיים כ-550,000 בני שבטים ילידים אבוריג'ינים ומאיי מיצרי טורס, המהווים כ-2.7% מהאוכלוסייה. הם סובלים משיעור גבוה של אבטלה, מאסר, שימוש בסמים, אלכוהוליזם, ומחלות.

לדברי גילארד, מתן עזרה לקהילה יצליח רק אם הם יקבלו כבוד רב יותר. "הכרה חוקתית של הילידים האוסטרלים היא צעד חשוב לקראת בניית אומה במתבססת על מערכות יחסים חזקות וכבוד הדדי", אמרה גילארד. מאז 1901 נערכו באוסטרליה 44 משאלי עם, ורק שמונה מהם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully