וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בדלהי: תומך בהצטרפות הודו למועהב"ט

נשיא ארצות הברית המבקר בהודו, הביע את תמיכתו בהצטרפותה של הודו כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם. מוקדם יותר הוא שיבח את עומק מערכת היחסים בין וושינגטון לניו דלהי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הביע אחר הצהרים (שני) את תמיכתו בהצטרפותה של הודו למועצת הביטחון של האו"ם חברה קבועה. בנאום בפני הפרלמנט ההודי ביומו השלישי והאחרון בביקורו במדינה, שיבח אובמה את ההתקדמות המרשימה של שעשתה הודו.

מוקדם יותר ערך אובמה מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת הודו מנמוהן סינג, במהלכה כינה את מערכת היחסים בין וושינגטון לניו דלהי כאחת מהשותפויות החשובות ביותר במאה הנוכחית. "הודו אינה מתעוררת, היא התעוררה", אמר אובמה, והוסיף כי מערכת היחסים בין המדינות "חזקה, עמוקה, ורחבה" יותר מתמיד.

ראש הממשלה סינג אמר כי וושינגטון ודלהי החליטו "להאיץ את העמקת הקשרים ולעבוד כשותפים שווי ערך במערכת היחסים האסטרטגית". סינג גם התייחס לנושא מיקור החוץ בארצות הברית - ואמר כי הודו אינה עוסקת בגזילת עבודות מאמריקאים.

ביקור באנדרטה לזכר גנדי

הודו מבקשת מושב קבוע במועצה, בטענה שהדבר ישקף את משקלה הגדל של האומה, לאור הצמיחה בכלכלתה, והשפעה של ממשלתה על נושאים כמו סחר בינלאומי ושינוי אקלים. חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון כיום הן ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת.

הבעת התמיכה של הנשיא האמריקאי נחשבת להישג משמעותי ביותר של ממשלת סינג. אולם הדבר אינו אומר כי הודו תהפוך לחברה קבועה באופן מידי, שינויים באו"ם יכולים להימשך שנים. מכשול מרכזי נוסף בדרכה של הודו למועצה עשוי להגיע מצד חברה קבועה נוספת - סין.

אובמה פתח את יומו השלישי בהודו בביקור באנדרטת הזיכרון של מהמטמה גנדי. הנשיא ורעייתו מישל פיזרו עלי ורדים והניחו זר במקום. בהמשך מסעו שיימשך עשרה ימים, אובמה יבקר באינדונזיה, קוריאה הדרומית ויפן.

(עדכון ראשון: 14:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully