וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: הביג בן מחוץ לתחום לתיירים

עיתון ה"סאן" הבריטי דיווח כי הכניסה לאטרקציה התיירותית הלונדונית לא תתאפשר יותר לאזרחים זרים, מחשש שפעילי אל-קאעדה יסתננו למקום ויבצעו פיגוע. ועוד בממלכה: הגבלות יוטלו על מורשעים בטרור ששוחררו מהכלא

הביג-בן על הכוונת? ה"סאן" הבריטי טוען הבוקר (שני) כי אחת האטרקציות התיירותיות המוכרות ביותר בלונדון נסגרה לכניסת אזרחים זרים, מחשש שמחבלים מאל-קאעדה יסתננו למקום בתחפושת של תיירים ויוציאו לפועל פיגוע "ראוותני". לפי שעה, לא נמסר אישור רשמי לדיווח.

הצהובון מדווח עוד, כי בתחילה בחנה המשטרה את האפשרות לערוך בדיקה ביטחונית לכל הבאים בשערי המגדל המתנשא לגובה 96 מטר בצמוד לבתי הפרלמנט בווסטמינסטר, אך החליטה כי מדובר בהליך מורכב ויקר מדי.

לפיכך, החליטו במערך האבטחה של הפרלמנט על איסור כניסה גורף לכל מי שלא נולד בתחומי הממלכה המאוחדת. באשר לאזרחים בריטים – הם יוכלו להיכנס למגדל רק לאחר הגשת בקשה בכתב לחבר הפרלמנט המייצג אותם ויידרשו לבדיקות ביטחוניות קפדניות.

בתגובה רשמית ל"סאן", הסכים דובר של הפרלמנט לומר רק כי "איננו נוהגים להגיב בנושאי ביטחון".

הגבלות על טרוריסטים משוחררים

בתוך כך, מתפתח בממלכה דיון ער בנושא שחרורם של טרוריסטים מהכלא. ה"דיילי טלגרף" דיווח הבוקר כי במערכת אכיפת החוק התעורר חשש מפני שחרורם של 46 מורשעים בפעילות טרור, בתום ריצוי עונשם. לפי הנתונים שהציג העיתון, לפחות 20 טרוריסטים שוחררו השנה, ועוד 26 צפויים להשתחרר במהלך השנתיים הקרובות.

לפי הדיווח, שרים בממשלה הביעו את דאגתם מפני חזרת המשוחררים לעיסוק בטרור. בעקבות זאת, הכין משרד המשפטים רשימה של הגבלות וסנקציות שקציני מבחן יוכלו להטיל על "מספר קטן אך משמעותי" של משוחררים שיש לגביהם חששות מיוחדים. המסמך המסווג המדובר הגיע לידי ה"טלגרף", והוא כולל, למשל, איסור על מפגש עם אימאמים שלא זכו לאישור השלטונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully