וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מוכנים לקיים בטורקיה השיחות על הגרעין

שר החוץ מותקי הבטיח כי השיחות בין טהרן והמעצמות על תוכנית הגרעין האירנית יחודשו "מוקדם ככל שניתן". לדברי שר החוץ, "אמרנו לחברינו הטורקים שאנו מסכימים לקיים אצלם את השיחות"

שר החוץ של אירן מנושהר מותקי אמר היום (ראשון) כי השיחות בין אירן והמעצמות על תוכנית הגרעין שלה יחודשו בטורקיה "מוקדם ככל שניתן". המעצמות, החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם יחד עם גרמניה, הציעו לקיים את השיחות בוינה בין 15-17 בנובמבר. אירן אותתה כי היא מוכנה לרעיון זה אך שום דבר לא הוסכם באופן רשמי. "אמרנו לחברינו הטורקים כי אנו מסכימים לקיים את השיחות בטורקיה", אמר מותקי במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי המיקום והתאריך בו הן יתקיימו עדיין לא סוכמו.

בסוף החודש הקודם הודיעה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קת'רין אשטון, כי אירן מוכנה לנהל שיחות בנושא תכנית הגרעין שלה לאחר 10 בנובמבר. אשטון אמרה אז כי היא קיבלה מכתב מראש סוכנות הגרעין האירני סעד ג'לילי, לפיו יהיה מוכן להיפגש במקום ובתאריך שיהיה מוסכם על ידי שני הצדדים לאחר 10 בנובמבר.

עוד נמסר בסוף החודש הקודם כי הממשל האמריקאי ובעלות הברית האירופאיות מגבשים הצעה חדשה לחידוש המשא ומתן עם אירן. גורם בכיר בממשל אובמה מסר ל"ניו יורק טיימס" אז כי התנאים יהיו מחמירים יותר מההצעה אותה דחה בשנה שעברה האייתוללה עלי חמנאי, המנהיג הרוחני העליון של אירן. ההצעה כוללת דרישה כי אירן תעביר משטחה 2,000 קילוגרמים של אורניום מועשר בדרגה נמוכה. זוהי עלייה משמעותית בהשוואה לכמות שנדרשה בטיוטת ההסכם שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הגישה לאירן בשנה שעברה, מכיוון שמאז אירן הספיקה להעשיר עוד אורניום, וארצות הברית רוצה להבטיח שלטהרן לא תהיה כמות מספיקה להרכבת פצצה אחת. בנוסף, אירן תידרש לעצור את הפקת הדלק הגרעיני, אותו היא מעשירה בשלב זה לדרגה של 20%. כמו כן, היא תצטרך לעמוד בהתחייבותה ולנהל משא ומתן בנוגע לעתיד תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully