וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההרס: תושבי רהט בונים את המסגד מחדש

רמי שני

7.11.2010 / 9:49

מאות מתושבי העיר הבדואית פתחו בעבודות תשתית בכדי להכשיר את בנייתו מחדש של המסגד שנהרס הלילה על ידי פקחי המנהל. "בניית המסגד נועדה להפסיק את צריכת הסמים במקום"

ממשיכים לבנות: מאות מתושבי העיר הבדואית רהט בנגב החלו הבוקר (ראשון) לבנות מחדש את המסגד שנהרס הלילה על ידי פקחי מנהל מקרקעי ישראל, לאחר שנקבע כי הוא נבנה באופן לא חוקי. עלי אבו גארב מהתנועה האיסלמית בעיר הסביר לוואלה! חדשות על המניע לבניית המסגד.

"ממשלת ישראל מברכת את הבדואים בחג הקורבן בכך שהיא הורסת מסגד שבא לעמוד במקום שבו צרכו חומרים מסוכנים ליד בית הספר", אמר אבו גארב, "בניית המסגד נועדה להפסיק זאת". מאות התושבים פתחו בעבודות תשתית והם הודיעו כי בכוונתם לחגוג את חג הקורבן בעוד מספר שבועות במסגד שייבנה.

שביתה כללית

במהלך הלילה הגיעו פקחי מנהל מקרקעי ישראל בסיוע של כ-700 שוטרים והרסו את המבנה בכפוף לצו בית משפט שקבע בערכאות שונות כי המבנה הוקם באופן בלתי חוקי ויש להרסו. במהלך ההריסה הגיעו למקום עשרות מתושבי העיר שניסו למנוע את ביצועה. חלק מהתושבים אף יידו אבנים לעבר הכוחות וחמישה מהם נעצרו.

במנהל מקרקעי ישראל טוענים כי מדובר במבנה לא חוקי, שנבנה לפני כשבעה חודשים, תוך פלישה והסגת גבול במקרקעי ציבור. "הקמת המבנה בוצעה תוך פעולות התרסה בוטות, נגד המדינה, הכוללות קביעת עובדות בשטח, בנייה בלתי חוקית ופלישה לקרקעות המדינה. המנהל פעל בהתאם לסמכויותיו על פי החוק, ולאחר שבתי המשפט חזרו וקבעו, בשורת החלטות שיפוטיות, כי המבנה נבנה בניגוד לכל דין, תוך פלישה למקרקעי ציבור, בחוסר תום לב ותוך זלזול בשלטון החוק".

בתגובה להריסת המבנה, הכריזה עיריית רהט על שביתה כללית בעיר. זאת למרות שראש העיר, פאיז אבו סהיבן, הודה כי הוא עצמו החל בפעולות למנוע את הקמת המסגד. "לא הודיעו לי שבאים להרוס היום. בשתיים בלילה הודיעו לי תושבים על כוחות משטרה בעיר, יצאתי לראות, וראיתי שהורסים", אמר אבו סהיבן. "החלטנו על שביתה כי הם עשו את זה תשעה ימים לפני החגים. ניסיתי לבקש שימתינו". אבו סהיבן ציין כי מבחינת המנהל כל קיומם של הבדואים הוא בלתי חוקי. "אני לא מבין למה החליטו דווקא עכשיו ולמה לא הודיעו לי על כך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully