וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "שבועיים-שלושה לחידוש המשא ומתן"

ראש צוות המו"מ הפלסטיני התייחס לשאלת הקפאת הבנייה בשטחים ואמר כי הרשות נתנה לאמריקאים ארכה לקבל תשובה ישראלית בנושא עד סוף החודש. "על נתניהו לבחור התנחלויות או שלום"

סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני התייחס היום (שבת) למשא ומתן המדיני ואמר כי הרשות הפלסטינית תקצה לאמריקאים ארכה בת שבועיים עד שלושה שבועות, עד לסוף נובמבר, בכדי שישראל תעביר תשובה סופית לגבי המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסאט" הוסיף עריקאת כי השיחות בין ישראל והפלסטינים חסרות טעם כל עוד הבנייה הישראלית בשטחים נמשכת. עריקאת, ששהה בוושינגטון בשבוע החולף, אמר לעיתון: "כן, אנחנו בסוף המשחק, הגיעה עת הכרעה", אמר עריקאת, "המגעים חסרי טעם, כעת הגיע הזמן שהוא (ראש הממשלה בנימין נתניהו) יקבל החלטות – או התנחלויות או שלום".

בתוך כך, סגן שר החוץ דני אילון התארח היום באירוע "שבתרבות" בפתח תקווה וקרא לפלסטינים לשקול לעבור לשיחות על הסכם ביניים ארוך טווח, זאת מכיוון שלדבריו לא נראה שניתן להגיע להסכמה בנוגע לסוגיות הליבה. "גישת הפלסטינים של הסכם או הסלמה היא גישה הרסנית שיכולה לערער את יציבות האזור", הוסיף אילון.

ביום חמישי השבוע נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן בכדי לחפש דרכים לחדש את המשא ומתן שהופסק עם חידוש הבנייה הישראלית בהתנחלויות בסוף ספטמבר. מלשכת רה"מ נמסר כי בפגישה "בחנו הצדדים דרכים לקדם את המשא ומתן הישראלי-פלסטיני במגמה להביא לחידושו עד להשגת הסכם שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully