וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר החוץ: "לשאוף להסכם ביניים ארוך טווח"

ערב צאתו של ראש הממשלה לוושינגטון וסגן שר החוץ מטיל ספק במאמצי המו"מ המדיני. לדבריו לא ניתן להגיע להסכמה על סוגיות הליבה ולכן יש לנהל שיחות על הסכם ביניים

משרד החוץ ממשיך לנקוט בקו מדיני עצמאי: סגן שר החוץ דני אילון התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בפתח תקווה וקרא לפלסטינים לשקול לעבור לשיחות על הסכם ביניים ארוך טווח, זאת מכיוון שלדבריו לא נראה שניתן להגיע להסכמה בנוגע לסוגיות הליבה. "גישת הפלסטינים של הסכם או הסלמה היא גישה הרסנית שיכולה לערער את יציבות האזור", הוסיף אילון.

בתוך כך, חבר הכנסת ישראל חסון (קדימה), חבר צוות המשא ומתן עם הפלסטינים בעבר, התייחס אף הוא לתהליך המדיני ואמר כי יש לנהוג בשיקול דעת בהתבטאויות בנוגע למו"מ. "מי שמעריך שלא יהיה הסדר שלום, לפחות שלא יצהיר על כך בריש גלי, זוהי טיפשות נטולת כל תבונה מדינית", אמר חסון והוסיף כי "מי שנוהג כך, מעוניין ברווח פוליטי ולא בטובת הכלל. יש משא ומתן עם הפלסטינים. הוא אמנם קשה, אבל שני הצדדים רוצים בהמשכו משום שיש להם אינטרסים משותפים".

חסון התייחס גם להקפאת הבנייה בהתנחלויות ואמר כי ישראל עשתה משגה בכך שתחמה את ההקפאה בזמן מוגדר. ההקפאה "היתה מתוחמת בזמן ומישהו חשב שהתקופה הזו לא תעבור?" שאל חסון, "היא עברה והלחצים הבינלאומיים החלו. לפיכך, אני סבור שבלית ברירה, עתה יש להיענות ללחצי הממשל האמריקאי ולהקפיא את הבנייה אך בשום אופן לא לתחום אותה בזמן, אלא להתנות אותה בהתקדמות המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully