וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לסוריה: אפשרו פיקוח על מתקן הגרעין

שעות ספורות לאחר שנשיא ארה"ב לשעבר בוש אישר שישראל הפציצה מתקן גרעין סורי, דרשה ארה"ב מסוריה שתאפשר לפקחי הארגון הבינ"ל לאנרגיה אטומית לבקר במתקן. "אם לא, נפעיל את כל האמצעים"

האם גובר החשש בוושינגטון מהתחמשות גרעינית בדמשק? שעות ספורות לאחר שפורסמו דבריו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, לפיהם ישראל הפציצה את הכור הגרעיני בדאיר אלזור שבמדבר הסורי, אומר אמש (שישי) נציג ארה"ב לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, גלין דייוויס, כי על סוריה לאפשר לפקחי הארגון לבקר בהריסות המתקן.

בדברים שפרסם דיוויס ברשת האינטרנט נכתב כי "דחוף וחיוני" שסוריה תיענה לדרישת פקחי הסוכנות לבקר במתקן. לדבריו, אם סוריה לא תיענה לדרישה הזו, למועצת הנגידים של הסוכנות לא תהיה ברירה, והיא תיאלץ "להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה".

מוקדם יותר השנה אמר דייויס כי מספר מדינות מתחילות לתהות האם לא הגיע זמן להשתמש ב"פיקוח המיוחד", שיאפשר לערוך בסוריה ביקורת בכל מקום בסוריה בהתרעה קצרה.

לפני כחודשיים פורסם דיווח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית לפיו סירובה של סוריה לאפשר גישה למתקן בדאיר אלזור מעלה את החשש שיהיה קשה מאוד למצוא ראיות לגבי טיבו של הכור. סוריה השיבה לטענות הסוכנות ואמרה כי יש כבר ראיות חותכות לכך שאין מדובר בכור צבאי.

עדכון ראשון: 23:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully