וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "כולנו צריכים להתקומם על המצב בצפת"

יו"ר האופוזיציה התייחסה לאיומים שקיבל על חייו קשיש תושב העיר שהשכיר את דירתו לערבים וגינתה אותם. הבהירה: "המדינה הופכת לאסופה של קבוצות שכמעט ואין קשר ביניהן"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידאו: עידן גוראל)

"אם כולנו מדברים על מדינה שיש בה שוויון, כולנו צריכים להתקומם נגד מצב שבו קשיש כבן 90 מאוים על חייו בצפת כיוון שהשכיר דירתו לערבים", כך אמרה היום (שישי) יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בהתייחסה לאיומים שקיבל אליהו צביאלי, ניצול שואה שהשכיר את דירתו בצפת לסטודנטים בדואים. לבני, שנשאה דברים בכנס המקצועי השנתי של התאחדות האיכרים בישראל, הבהירה כי "המדינה הופכת לאסופה של קבוצות שכמעט ואין קשר ביניהן. לא ברור לאף אחת מהקבוצות מה התכנים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית והגיע הזמן להגדיר אותם".

"אין מנהיגות היום בישראל", קבעה לבני. "אין היום מנהיגות שמדברת על ערכים ומסתכלת על דברים ממקום ערכי. ממשלת ישראל עסוקה בלנסות להיות בסדר עם כולם ולא לקבל החלטות. זו שיטת הקריצות והיא לא יכולה להמשך". לבני הבהירה כי "אם מדינת ישראל לא תיקח את גורלה בידיה, אחרים יחליטו בשבילנו. זה נכון ביחס להחלטות מדיניות וזה נכון ביחס להחלטות לבית פנימה. ההכרעות האלה הן הכרעות של רה"מ ושלפיהן הוא בוחר את השותפים שלו. זה המצב היום".

"יש כאן קבוצה שילדיה הולכים לצבא משלמים מיסים ועובדים והולכת ומצטמצמת. זו תופעה שצריכה להדאיג אותנו", ציינה יו"ר האופוזיציה. "ממשלת גוש הימין דיברה חזק, דפקה על השולחן, אבל ישראל חלשה הרבה יותר משהייתה. הממשלה מדברת חזק אך האינטרסים של ישראל נפגעים. הם דיברו ביטחון ופגעו בביטחון".

"למה לא להקפיא? למען הקואליציה?"

לבני התייחסה לבקשה האמריקאית להאריך את הקפאת הבנייה בחודשיים ואמרה: "למה לא? כי צריך לשמר כמה אנשים בקואליציה שישארו שם גם כך? זה עומד מול מערכת היחסים האסטרטגית עם ארה"ב? ישראל צריכה להפסיק להיות מדינה שמגדירה את עצמה לפי האיומים שמסביבה. היא צריכה לקדם חזון. אנחנו לא צריכים להיות מאוחדים בגלל שמאיימים עלינו. זה לא מכנה משותף".

יו"ר האופוזיציה הוסיפה כי "לא נגייס את העולם בזה שכל הזמן נגיד לא. צריך גם להגיד כן. אפשר לגייס את העולם והוכחנו את זה. לשבת בפינה ולהגיד העולם נגדנו זה לא פתרון. אנחנו צריכים את העולם איתנו כדי לפעול צבאית. לגיטימיות לפעולה צבאית, שהיום נפגעה, היא חלק מרכזי בביטחון של מדינת ישראל. היום ממשלת ישראל מבקשת להכנס למו"מ בתנאים גרועים הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully