וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו, פרס וסולימאן דנו בחידוש המו"מ

ראש המודעין המצרי נפגש הערב בנפרד עם נשיא המדינה ורה"מ ודן עימם בדרכים לחידוש וקידום המו"מ המדיני. מלשכת נתניהו נמסר כי הפגישה "עמדה בסימן קשרי ידידות ושותפות הדוקים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם ראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן בלשכתו בתל אביב. מלשכת רה"מ נמסר כי בפגישה "בחנו הצדדים דרכים לקדם את המשא ומתן הישראלי-פלסטיני במגמה להביא לחידושו עד להשגת הסכם שלום".

עוד נאמר בהודעת לשכת נתניהו כי "ראש הממשלה הדגיש את שאיפתה של ישראל להשיג הסכם שלום שיתרום לביטחון, הן של ישראל והן של האזור כולו. השר סולימאן ביטא בפגישה את עמדתו ושאיפתו של נשיא מצרים, חוסני מובארק, להשיג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים".

הפגישה נמשכה כשעה וחצי, והשניים דנו בה גם בסוגיות אזוריות נוספות. לאחר סיומה נמסר כי היא "עמדה בסימן קשרי הידידות והשותפות ההדוקים המתקיימים בין נתניהו לנשיא מובארק ולסולימאן, ובין השר לראשי המערכת המדינית והביטחונית בישראל". בפגישה השתתפו גם ראש המטה לביטחון לאומי, פרופ' עוזי ארד, המזכיר הצבאי, האלוף יוחנן לוקר, עו"ד יצחק מולכו, ובכירים בממשל המצרי.

"סולימאן הגיע כדי לסייע להתגבר על הקשיים במו"מ"

גם נשיא המדינה קיים הערב פגישת עבודה מדינית עם סולימאן. השניים דנו בדרכים להניע ולקדם מחדש את המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים ובשורת נושאים הקשורים לחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל למצרים. במהלך הפגישה העלה נשיא המדינה בפני ראש המודיעין המצרי את סוגיית החייל החטוף גלעד שליט.

לפני פגישתו עם סולימאן אמר פרס: "מצרים היא מדינת מפתח במזרח התיכון ויש להודות לנשיא מובארק על המאמצים הגדולים שהשקיע וממשיך להשקיע זה למעלה מ-30 שנים למניעת מלחמות, שפיכות דמים וליציבות באזור". הנשיא הוסיף, כי "גם היום ממלאת מצרים תפקיד מדיני חשוב בניסיון להוביל לשלום בינינו לבין הפלסטינים. גם אם לפעמים יש לה רעיונות משלה, היא תמיד קשובה לכל הצדדים". הנשיא ציין כי "סולימאן הגיע לישראל במטרה לסייע להתגבר על הקשיים שישנם במשא ומתן ומתקבל כידיד וכמי שמעורב בתהליך."

בפתח הפגישה אמר סולימאן לנשיא כי "הנשיא מובארק מודאג לגבי עתיד האזור ונשלחתי לכאן על מנת לדאוג שהמומנטום של תהליך השלום יימשך. מצרים מעוניינת לפעול לפריצת דרך בתהליך השלום".

קודם לכן, בשעות הבוקר, נפגש נתניהו עם שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג והשניים דנו בשורה רחבה של נושאים משותפים, ובהם המאמצים לקידום התהליך המדיני באזור. בהודעה שמסרה לשכת נתניהו נאמר: "ישראל ובריטניה מקיימות קשרים הדוקים מאוד בנושאים אסטרטגיים, ובמיוחד בנושא האירני. הוסכם, שפגישה רשמית נוספת בנושאים אסטרטגיים תתקיים בקרוב בישראל. ישראל מקדמת בברכה את ההתחייבות המפורשת של ממשלת בריטניה לתקן את החוק בנושא השיפוט האוניברסלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully