וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: בעל הבית היקר בעולם הסתבך עם השכנים

תושבי מומביי שבהודו כועסים על איל ההון מוקש אמבני, שבנה בעיר את הבית היקר בעולם, בעלות של מיליארד דולרים. הם היו מעדיפים שישקיע חלק מהונו בעזרה לעניים, במקום לבזבז מיליארד דולר על בניין

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בעוד שהאיש העשיר בהודו מוקש אמבני מתכונן לעבור עם משפחתו לבית היקר עולם - מגדל בן 27 קומות שעלות בנייתו הסתכמה בכמיליארד דולר – מתעוררים מבקריו של המבנה הראוותני שמזדקף במרכז עיר בה מחצית מהתושבים חיים בעוני.

הונו של אמבני מוערך בכ-29 מיליארד דולרים, ומקורו בעיקר בחברת הנפט והפטרו כימיקלים רליאנס שבבעלותו. הוא מדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם.

הבית הא-סימטרי שבנה אמבני לרעייתו, שלושת ילדיהם, אמו וכ-600 המשרתים, נקרא אנטילה, על שם אי מיתולוגי. הוא עוצב בהשראת הגנים התלויים של בבל, תוך שמירה על עקרונות ה"ואטסו", מסורת הינדית הדומה לפנג-שווי, שעוזרת לתעל אנרגיות חיוביות בתוך המבנה. נוסף על חדרי מגורים ואמבטיות, המבנה כולל בריכות שחייה, אולם קולנוע, סטודיו ליוגה, ואולם נשפים.

ללמוד מביל גייטס

העובדה שכל כך הרבה כסף הושקע במבנה בעיר בת 17 מיליון תושבים שרבים מהם חסרי בית או חיים בשכונות עוני, העלתה תהיות על ההתפתחות הכלכלית המואצת בהודו. ס. פאראסורמן, מנהל מכון למדעי המדינה מזהיר כי הגדלת הפער הכלכלי בין העשירים לעניים עשוי להוביל למחאה חברתית. "במדינה בה עושר כה רב מרוכז אצל מעט מדי אנשים, במדינה בה חלק גדול של האוכלוסייה היא ענייה ופגיעה, והיכן שרבים מהם מאבדים את הגישה לאדמות לפרנסה, זאת בעיה חמורה", אמר פאראסורמן.

הודים רבים חושבים כי עשירי המדינה צריכים לקחת דוגמה מביל ומלינדה גייטס המיליארדרים, שמשקיעים מיליארדים מהונם לעזרת נזקקים וחולים ברחבי העולם.

תושבת מומביי אמרה שהיא היתה גאה באמבני אם היה עוזר לתושבי שכונות העוני. "הוא צריך לעזור לעוני במקום לבנות את הבית היקר ביותר בעולם. תראו את העניים במדינה, אין להם מים, ויותר מזה, אין להם שירותים. הם חיים בשכונות עוני, למה הוא לא היה יכול לעשות את זה, למה הוא לא עזר לאנשים הללו במקום לבזבז כל כך הרבה כסף על הבית היפה שלו?" אמרה פושפה ג'אגטיאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully