וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע

מסביב לעולם בשבוע, עם התבוסה לדמוקרטים בבחירות אמצע-הקדנציה בארה"ב, גל מטעני החבלה ביוון, הכנות לחג האורות בהודו, והטיפול הדנטלי לחיות בסין

הגברים הרפובליקנים בכו בלילה

הכירו את מי שעתיד להיות האיש השני ברשימת ממלאי מקום נשיא ארצות הברית. ג'ון ביינר, הציר הרפובליקני מאוהיו, יהפוך ליו"ר בית הנבחרים, לאחר שהמפלגה הרפובליקנית זכתה בניצחון גורף בבחירות אמצע-הקדנציה שנערכו השבוע בארה"ב. הרפובליקנים הוסיפו כ-60 מושבים בבית הנבחרים והחזירו לעצמם את הרוב בבית התחתון. אולם הדמוקרטים הצליחו לשמור על יתרונם, אם כי הוא צומצם באופן משמועתי, בסנאט.

מחאה ממולכדת

ביוון התמודדו השבוע עם גל חבילות נפץ שנשלחו לשגרירויות זרות . בנוסף נשלחו מהמדינה מטענים לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ולראש הממשלה של איטליה סילביו ברלוסקוני. רוב החבילות נתפסו ונוטרלו בזמן. המשטרה עצרה מספר חשודים במעורבות בשליחת החבילות. הם משתייכים לארגון אנרכיסטי יווני בשם "קונספירציית האש" המתנגד לרפורמות הכלכליות וצעדי הצנע במדינה.

עשתה היסטוריה

מנהיגת המחתרת לשעבר וראש מטהו של הנשיא הקודם, דילמה רוסף, נבחרה לנשיאה החדשה של ברזיל. רוסף, כלכלנית ויד ימינו של הנשיא הקודם הפופולרי לולה דה סילבה, היא האישה הראשונה בתולדות ברזיל שעתידה לעמוד בראש המדינה. היא בתו של מהגר בולגרי אמיד, שהחלה את פעילותה הפוליטית בנעוריה, כשהצטרפה לקבוצת מחתרת שהתנגדה לדיקטטורה הצבאית ששררה במדינה. במסגרת פעילותה היא אף נתפסה ועונתה בכלא.

היה מנוע?

מטוס איירבוס A380 של חברת התעופה האוסטרלית "קוואנטס" ביצע נחיתת חירום כשש דקות אחרי המראתו מסינגפור לסידני, לאחר שחלקים מהמנוע השמאלי שלו נפלו. לא היו נפגעים. החברה קירקעה את ששת מטוסי האיירבוס עד לסיום חקירת המקרה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

איחוד קורע לב

משפחות מקוריאה הצפונית והדרומית קיימו השבוע איחוד מרגש לאחר שחיו בנפרד במשך 60 השנים האחרונות, בעקבות מלחמת קוריאה. האיחוד התקיים בהר קומגאנג בקוריאה הצפונית, שם זכו כמאה משפחות, מתוך רשימה של 40,000, בהזדמנות להיפגש בפעם הראשונה, ויתכן שגם האחרונה, עם יקיריהן.

אור למתים

היספנים ברחבי העולם ערכו השבוע איחוד משפחות מסוג אחר. הם ציינו את יום המתים, בו החיים עושים כבוד לקרוביהם המתים על ידי הכנת ארוחות וקישוט קבריהם. האצטקים החלו במסורת יום המתים מתוך אמונה שהמתים חוזרים לכדור הארץ למשך יום אחד בשנה על מנת לבקר את יקיריהם.

הבה נרימה

לא רק בישראל ערכו השבוע הסטודנטים הפגנות. גם בבולגריה מחו תלמידי האוניברסיטאות נגד כוונת הממשלה לקצץ בתקציבי החינוך.

מתקשטים לכבוד החג

בהודו נפתח בסוף השבוע חג הדיוואלי, הלא הוא חג האורות המקומי. לכבוד המאורע מכינים בין היתר פסלים של אלת הכוח קאלי, אליה מתפללים המאמינים במהלך החג.

המכתש הקטן

תושבי העיירה הגרמנית שמלקלדן הופתעו לגלות מכתש ענק ברדיוס של 30 מטרים ובעומק של 25 מטרים שנפער סמוך לבתיהם. בשלב זה לא ברור מה גרם לאדמה לשקוע לפתע.

קריוס ובקטוס לא גרים פה

בגן החיות בשנחאי לוקחים ברצינות את ההיגיינה האורלית של החיות הבית. ההיפופוטמים עוברים ניקוי שיניים שלוש פעמים בשבוע על מנת למנוע מחלות פה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully