וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חוק נגד ארוחות הילדים במקדונלד'ס

מכה לרשתות המזון המהיר: חוק שאושר בסן פרנסיסקו אוסר על צירוף צעצוע לארוחת ילדים, שערכה הקלורי גבוה מדי. המטרה: ניסיון לקדם הרגלי אכילה בריאים במקביל למלחמה בהשמנת יתר. מקדונלד'ס ישראל: אנחנו מתאימים לדרישות החוק בארה"ב

סן פרנסיסקו הפכה לעיר הגדולה הראשונה בארה"ב שאישרה חוק שמטרתו להילחם בחלוקת הצעצועים לילדים, כחלק מארוחות ג'אנק פוד. מועצת העיר אישרה את החוק ברוב של שמונה תומכים נגד שלושה מתנגדים, והוא יכנס לתוקף החל מאחד בדצמבר.

החוק, שאושר לאחר חקיקה דומה במחוז סנטה קלרה הסמוך, ידרוש ממסעדות שמגישות ארוחות ילדים לדאוג שערכן הקלורי יעמוד בסטנדרט מסוים, לפני שיאושר להן להימכר עם צעצועים. בין המתנגדים לחוק נמצאים התאחדות המסעדות הלאומית וכן תאגיד מקדונלד'ס, שארוחות הילדים שלו ידועות כפופולריות במיוחד ונחשב חלוץ בתחום, כדרך שיווקית להגיע ללבם של הילדים ולהפעלת לחץ על הוריהם.

"אנו מאוד מאוכזבים מההחלטה שהתקבלה היום. זה מנוגד לרצון הלקוחות שלנו, זה לא משהו שהם ביקשו", אמרה דוברת מקדונלד'ס, דניה פראוד. "קבלת צעצוע עם ארוחת ילדים זה רק חלק אחד של חוויית האכילה במקדונלד'ס".

החוק יאפשר לחלק צעצועים רק לארוחות בנות פחות מ-600 קלוריות ושכוללות פירות, ירקות ומשקאות ללא תוספת מוגזמת של סוכר. תומכי החוק טוענים כי מטרתו לקדם הרגלי אכילה בריאים במקביל למלחמה בהשמנת יתר בקרב ילדים. "הילדים שלנו חולים. אחוזי השמנת היתר בסן פרנסיסקו גבוהים באופן מטריד", אמר אחד מהממנים של ההצעה. "המטרה היא לגרום למסעדה לחשוב על בריאות הילד ולהצטרף למסעדות שכבר הלכו בדרך זו".

לפי אגודת הסוכרת האמריקאית, 15% מהילדים בארה"ב סובלים מעודף משקל, מה ששם אותם בקבוצת הסיכון לחלות במחלות לב, סוכרת וסרטן. במדינות מסיימות אחוז הילדים הסובלים מעודף משקל אף חוצה את ה-30%.

מקדונלד'ס החלה בחלוקת הצעצועים בארוחות הילדים בארה"ב בשנת 1979. המתנות המודרניות כוללות דמויות ילדים אהובות כמו שרק והרובוטריקים. בשנת 2006 השקיעה מקדונלד'ס יותר מ-250 מיליון דולר בפרסום הצעצועים כדי לקדם את ארוחות הילדים שלה.

מקדונלד'ס ישראל: נמשיך לחלק צעצועים לילדים

ממקדונלד'ס ישראל נמסר בתגובה לדברים כי החברה "תמשיך לחלק צעצועים בארוחות הילדים, כי הארוחות שלה לילדים מכילות הרבה פחות מ-600 קלוריות. מקדונלד'ס ישראל מתאימה ואף יותר לדרישות החוק החדש בארה"ב, על פיו ניתן יהיה לחלק צעצוע בתוך ארוחת ילדים רק אם היא תכיל פחות מ-600 קלוריות. ארוחת ילדים עם המבורגר לילדים, צ'יפס ומים מינרלים, מכילה 411 קלוריות בלבד. ארוחת ילדים עם המבורגר מיני רויאל לילדים, צ'יפס ומים מינרלים, מכילה 426 קלוריות בלבד.

עוד נמסר מנציגי החברה בישראל כי "כידוע, מקדונלד'ס ישראל הייתה הראשונה שהחלה את המהפיכה הבריאותית ב-2003. המהלך כלל החלפת שמן הטיגון לשמן קנולה, הורדת שומן הטראנס והשומן הרווי והפחתת הקלוריות והשומנים במנות, המשיך בהוספת ירקות בארוחות, הוספת אלטרנטיבות בחירה בריאותיות לארוחות הילדים ועוד.

"מקדונלד'ס ישראל היתה גם הראשונה בקרב מסעדות הרשת בעולם לסמן על כל מוצר תווית עם הפירוט התזונתי.בשנת 2009 הפחיתה מקדונלד'ס ישראל את אחוזי השומן בבשר מ-17.5% ל-9% בלבד, תוך שיפור הטעם ואופציה להזמנת מנה מלחמניות מחיטה מלאה טרום נבוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully