וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד נוסף לאובמה: כבר לא האיש החזק בעולם

המגזין האמריקאי "פורבס" פרסם את רשימת האנשים החזקים בעולם. אובמה ונשיא סין עשו הצרחה בשני המקומות הראשונים. נתניהו עלה 22 שלבים למקום ה-24. מייסד "פייסבוק" דורג במקום ה-40

המגזין האמריקאי הכלכלי "פורבס" פרסם היום (חמישי) את רשימת האנשים החזקים בעולם. בראש הרשימה התבצעה הצרחה כשנשיא ארה"ב ברק אובמה שעמד בעמדה זו בשנה שעברה הודח ופינה את המקום הראשון לנשיא סין הו ג'ינטאו.

ב"פורבס" מסבירים את הבחירה בג'ינטאו בכך שהוא המנהיג הפוליטי ששולט במספר בני האדם הרב ביותר בעולם. "באופן כמעט דיקטטורי הוא שולט ב-1.3 מיליארד בני אדם, כחמישית מאוכלוסיית העולם. בכוחו להסיט נהרות, להקים ערים, לכלוא מתנגדים ולצנזר את האינטרנט ללא התערבותם המציקה של פקידים ובתי משפט".

את המקום השלישי תפס מלך סעודיה המלך עבדאללה אבן עבדול עזיז אל סעוד, במקום הרביעי ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטי, הממוקם שמונה מקומות לפני הנשיא הרוסח דימיטרי מדבדב, הממוקם מספר 12 ברשימה. את המקום החמישי תופס האפיפיור בנדיקטוס ה-16.

ברשימה, בת 68 המדורגים, נמצאים בעיקר דמויות מתחומי הפוליטיקה, הכלכלה והחברה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שיפר את מיקומו בצורה ניכרת לאחר שטיפס 22 שלבים מהמקום ה-46 אשתקד, למקום ה-24 השנה. בולט בהיעדרו הוא נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שלא זכה לכבוד, בדומה לשנה שעברה.

סטיב ג'ובס מוביל את ענקי הטכנולוגיה

הדמות המדורגת במקום הגבוה ביותר ברשימה מתחום הכלכלה היא נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי בן ברננקי שתפס את המקום השמיני, כאשר את רשימת עשרת הגדולים נועל מייסד ויו"ר חברת מייקרוסופט, ביל גייטס, שנבחר בגין פעילות הצדקה של הקרן שהקים. בהתאם למגמת ההתחזקות הסינית, נגיד הבנק הסיני ז'ו ש'יאצ'ונג תפס את המקום ה-11, כשהוא ממוקם לפני נשיא צרפת ניקולא סרקוזי (19), ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני (14) ומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון שסוגרת את העשיריה השנייה ברשימה.

מבחינת מאבק ענקי הטכנולוגיה, על פי "פורבס" לפחות, חברת אפל מובילה על מתחריה. מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס הגיע למקום ה-17, חמישה מקומות לפני מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין שתפסו יחד את המקום ה-22. נראה שהסרט שיצא לאחרונה בארה"ב המתאר את הקמת הרשת החברתית "פייסבוק" עשתה טוב למייסדה מארק צוקרברג, שאמנם משתרך מאחורי גדולי התוכנה, אבל תפס את המקום ה-40.

מי שנמצא מקום אחד אחרי צוקרברג הוא מזכ"ל האו"ם בן קי-מון במקום ה-41. לאחר היעדרות בשנה שעברה, חזר לרשימה ראש ארגון אל-קאעדה, אוסמה בן-לאדן במקום ה-57. את המקום ה-64 תפסה אשת הטלוויזיה האפרו-אמריקאית אופרה ווינפרי ומי שסוגר אותה הוא מנכ"ל אתר "ויקיליקס" ג'וליאן אסאנג' שחשף השנה מאות לאפי מסמכים סודיים של צבא ארה"ב במהלך המלחמה בעירק.

  • עוד באותו נושא:
  • פורבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully