וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל קלינטון: לנתניהו יש את תמיכת עמו במו"מ

במאמר ב"ניו יורק טיימס" לציון יום השנה הלועזי לרצח יצחק רבין, טען נשיא ארה"ב לשעבר כי קיימת שעת כושר להביא לשלום במזה"ת. קלינטון קורא לצדדים לסיים את מלאכתו של רה"מ לשעבר

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון קורא לסיים את העבודה אותה החל יצחק רבין לפני כמעט שני עשורים ובגללה נרצח. במאמר מערכת בעיתון "ניו יורק טיימס" לציון יום השנה הלועזי לרצח רבין, כתב קלינטון כי "יש סיכוי אמיתי לסיים את העבודה שהוא התחיל. הצדדים מדברים. לראש הממשלה בנימין נתניהו יש את התמיכה הדרושה מעמו להגיע להסכם. ישראלים רבים סומכים עליו שיעשה שלום שיגן עליהם ויחזק את ביטחונם".

קלינטון מוסיף כי על סמך סעיפים שהוצגו בעבר וזכו להסכמה של הפלסטינים, תנאי ההסכם הסופי ידועים לכולם.

הנשיא האמריקאי ה-42 פותח את המאמר בתיאור הקשר החם שהיה לו עם יצחק רבין והאהבה הרבה שחש אליו ואל רעייתו לאה. "מאז מותו, לא עובר שבוע שאני לא חש געגועים אליו", כותב קלינטון. הוא מתאר את רבין כאידאליסט קשוח שבהרבה מובנים הקדים את זמנו. "אם הוא היה מדבר אלינו היום, הוא היה מבקש מאיתנו לא לזכור אותו באמצעות אבל, אלא על ידי בחינה של ההזדמנויות והמכשולים לשלום, ולהתקדם עם העבודה שיש לעשות".

15 שנים לאחר הרצח, קלינטון ממשיך להאמין שאם רבין היה חי, הוא היה משיג הסכם שלום מקיף עם הפלסטינים בתוך שלוש שנים. אולם גם כיום, אומר קלינטון, קיימת הזדמנות, מכיוון שלישראל יש את השותף הטוב יותר מעולם לעשיית שלום – הממשלה הפלסטינית בגדה המערבית, קואליציית השלום הערבית שהקים מלך סעודיה, והממשל האמריקאי שנותר מחויב ל"מיקסום היתרונות וצמצמום הסיכונים של השלום".

לסיום, מתאר קלינטון את תקוותו ש"נעשה את תפקידנו בבניית עולם שבו שיתוף הפעולה גובר על קונפליקט. רוחו של רבין ממשיכה להאיר את הדרך, אבל כולנו חייבים לקבל החלטה ללכת בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully