וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגפור: מנוע של מטוס נוסעים התפרק באוויר

מטוס איירבוס A380 של חברת התעופה האוסטרלית "קוואנטס" ביצע נחיתת חירום כשש דקות אחרי המראתו מסינגפור לסידני, עקב תקלה במנוע. לא היו נפגעים. החברה קירקעה את ששת מטוסי האיירבוס

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חברת התעופה האוסטרלית "קוואנטס" קרקעה הבוקר (חמישי) את ששת מטוסי איירבוס A380 שברשותה, לאחר שאחד מהם ביצע נחיתת חירום בסינגפור, אחרי שהמריא בדרכו לסידני.

התקלה אירעה כשש דקות לאחר ההמראה, כשעל סיפונו של המטוס הדו-קומתי 459 נוסעים ואנשי צוות. הנוסעים אמרו כי שמעו רעש חזק וראו חתיכות נופלות מהמנוע השמאלי.

המנוע הפגום של מטוס חברת קוואנטס בסינגפור. רויטרס
נהוסעים ראו חתיכות נופלות מהמנוע/רויטרס

"שמעתי פיצוץ גדול, כמו אקדח שיורה", סיפר אחד הנוסעים לרשת טלוויזיה אוסטרלית. "חלק מהמנוע התקלף וראית את הקצף מתחת, וחתיכות חוטים שבלטו". לנוכח התקלה, הטייסים השליכו דלק וחגו מעל סינגפור, ואז חזרו לנמל התעופה צ'אנגי בסינגפור. לדברי "קוואנטס", אנשי הצוות והנוסעים ירדו מהמטוס בשלום, ולא היו נפגעים באירוע.

נוסעי טיסת  קוונטאס יורדים מהמטוס אחרי נחיתת חירום. רויטרס
הנוסעים ירדו מהמטוס בשלום/רויטרס

קוואנטס נחשבת לאחת הבטוחות בעולם ללא שום התרסקות במשך 90 שנות קיומה. בנסוף, האירוע הלילה הוא החמור ביותר שאירע למטוסי A380, מטוס הנוסעים הגדול בעולם. מנכ"ל קוואנטס הודיע כי התקלה אירעה באחד ממנועי חברת רולס רויס של המטוס, וכי המטוסים יקורקעו עד לסיום חקירה מקיפה בנושא.

המנוע הפגום של מטוס חברת קוואנטס בסינגפור. רויטרס
התקלה אירעה במנוע של חברת רולס רויס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully