וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב גינתה את מועצת זכויות האדם של האו"ם

ארה"ב מתחה ביקורת על מועצת זכויות האדם של האו"ם על גישתה הלא מאוזנת כלפי ישראל. נציג ארה"ב אמר כי החלטות המועצה לגבי ישראל "מנסות לעשות דה-לגיטימציה לממשלת ישראל"

ארצות הברית מתחה אמש (רביעי) ביקורת על המועצה לזכויות אדם של האו"ם בשל מה שכינתה כגישתה הלא מאוזנת כלפי ישראל. בדיון בעצרת הכללית של האו"ם על פעילותה של המועצה בשנה האחרונה אמר נציג ארצות הברית לארגון, ריק ברטון כי וושינגטון "מאוכזבת מגישתה הלא מאוזנת של המועצה כלפי ישראל ומגישתה החד צדדית למצב זכויות האדם בישראל ובשטחים הפלסטינים".

ברטון הוסיף כי ארצות הברית לא תוכל לתמוך בהחלטות נגד ישראל. לדבריו, החלטות שכאלה "מנסות לעשות דה – לגיטימציה לממשלת ישראל" ואינן מזכירות את "ההפרות החמורות של החוק הבינלאומי אשר מבוצעות במתכוון בידי חמאס". בנוסף ביקר ברטון את החלטת מועצת הזכויות של האו"ם להקים ועדת חקירה לבדיקת השתלטות צה"ל על המשט לעזה במאי. עם זאת הוסיף ברטון כי ארצות הברית תמשיך לעבוד יחד עם המועצה על מנת לפעול למען עקרונות הצהרת זכויות האדם.

נציג ישראל באו"ם, חיים וקסמן, תקף את מועצת זכויות האדם של האו"ם במהלך הדיון והאשים אותה ב"התעלמות מהפרות החמורות ביותר בזכויות אדם ברחבי העולם ובהתמקדות אובססיבית בישראל. הדבר אינו מפתיע", אמר, "מכיוון שחלק מהמדינות בהן מתרחשות ההפרות החמורות ביותר של זכויות אדם יושבות במועצה ופעמים רבות מדי מכתיבות את ההליכים שלה". מועצת זכויות האדם של האו"ם מונה 47 נציגים והוקמה ב-2006. היא נשלטת בידי רוב של מדינות מתפתחות, רובן אסלמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully