וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים: נפעל לביטול חוק הבריאות

בעקבות המפלה שספג הנשיא האמריקאי בבחירות אמצע הקדנציה, תקף מנהיג הרוב החדש בבית הנבחרים ג'ון ביינר את הנשיא וקרא לו לשנות את דרכו. "הרפורמה בבריאות מפלצתית"

רויטרס

( צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

המפלגה הרפובליקנית מתעוררת לאחר המפלה שנחלו הדמוקרטים בבחירות אמצע הקדנציה: ג'ון ביינר, מנהיג הרוב החדש בבית הנבחרים אומר הערב (רביעי) כי על הנשיא אובמה לשנות את דרכו, וכי הרפורמה שהנהיג במערכת הבריאות הינה "מפלצתית".

במסיבת עיתונאים שקיים הערב ביינר, הוא הבטיח להילחם ברפורמה במערכת הבריאות. ביינר אמר כי "אני סבור שהרפורמה בבריאות תחסל מקומות עבודה באמריקה, תהרוס את מערכת הבריאות הטובה בעולם, ותביא את ארצנו לידי פשיטת רגל. משמעות הדבר היא שעלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לבטל את החוק הזה, ולהחליפו ברפורמות הגיוניות שיפחיתו את עלות הבריאות הציבורית".

ביינר הוסיף כי הציבור הפנה עורף לאובמה: "זה די ברור שהאג'נדה של אובמה-פלוסי (ננסי פלוסי, דוברת בית הנבחרים היוצאת) נדחתה". עוד אמר ביינר כי "אני חושב שעל וושינגטון להפחית את גודל הממשלה ולהמשיך במאבק לממשלה קטנה יותר ויקרה פחות".

ממדגמי בחירות אמצע הקדנציה שנערכו אתמול בארה"ב עלה כי הדמוקרטים עומדים בפני תבוסה: בבית הנבחרים, צפויים הרפובליקנים לזכות ברוב עם תוספת של כ-60 מושבים, על אף שהם זקוקים ל-37 בלבד כדי לזכות ברוב. תוספת המושבים של הרפובליקנים היא השינוי הגדול ביותר במאזן הכוחות בבית הנבחרים הבחירות ב-1994, שנערכו באמצע כהונתו הראשונה של ביל קלינטון. אז הם הוסיפו 54 מושבים.

בסנאט, לעומת זאת, מראים המדגמים כי הדמוקרטים יצליחו לשמור על רוב, אם כי דחוק, לאחר שהרפובליקנים חיזקו את כוחם. על פי המדגמים, הרפובליקנים יזכו לרוב מכריע של כ-237 מושבים מתוך 435 בבית הנבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully