וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש עיריית כרמיאל התבטא נגד ערבים - ופוטר

קובי מנדל

3.11.2010 / 18:48

גורמים בעיריית כרמיאל אישרו לוואלה! חדשות כי הרקע לפיטוריו של אורן מילשטיין הוא התבטאויותיו באחרונה נגד אזרחים ערבים. לאחרונה הקים "מלשינון" נגד מוכרי דירות לערבים

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, הודיע היום (רביעי) כי החליט לפרק את הקואליציה במועצת העיר עם סיעתו של אורן מילשטיין ששימש כסגנו. בהודעתו מסר אלדר: "קיבלתי החלטה לפרק את הקואליציה עם סיעתו של מילשטיין ולהוציא מידיו את הסמכויות שניתנו לו, כסגן ראש עיר. לא אתן לאף גוף פוליטי לשבש את תיפקודה הטוב של העירייה". מילשטיין שימש סגנו של אלדר מאז הבחירות האחרונות ובין השניים ישנם חילוקי דעות רבים, בין היתר על רקע התבטאויות של מילשטיין בכל הקשור לאזרחים ערבים המבקשים לגור בכרמיאל.

גורמים בעיריית כרמיאל אישרו לוואלה! חדשות כי הרקע לפיטורים הוא התבטאויותיו באחרונה של מישלטיין באופן הגובל בגזענות כנגד ערבים. "אורן פועל כעצמאי בשטח - בלי לתאם , בלי להתייעץ. בשבועיים האחרונים הוא בכלל לא מגיע לישיבות ראשי מינהלים, ניתק מגע לחלוטין מראש העיר, לא מגיע לישיבות איתו", אמרו.

לאחרונה עלה שמו של מילשטיין לכותרות, לאחר שהחליט להקים מעין "מלשינון", בו תושבי כרמיאל מוזמנים לדווח על ערבים שמתכוונים לקנות דירה בעיר. מילשטיין ביקש מתושבים שיש בידיהם מידע על מכירת דירה בעיר לערבים לשלוח מייל בנושא למייל מיוחד שפתח, כדי לנסות ולמנוע את המכירה.

כמו כן, מילשטיין עמד מאחורי הקמת הגוף הקרוי "משמר העיר" בכרמיאל. תנועת "גוש שלום" פנתה במכתב אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה לפרק לאלתר את הגוף. לפתוח בחקירה נגד מילשטיין ונגד הגורמים במשטרת ישראל שסייעו להקמתו, בטענה שמדובר במיליציה גזענית של הימין הקיצוני.

באחרונה פרסם מילשטיין ראיון בעיתון הימין הקיצוני 'בשבע', שם אמר בין השאר: 'כרמיאל היא עיר יהודית, חד וחלק. היא נוסדה למען ייהוד הגליל וזה לא תקין בעיניי, שמשפחות ערביות יעברו לגור בה. בשנים האחרונות ישנו ניסיון בלתי פוסק של שכנינו מהכפרים בגליל המערבי להגר אל תוך כרמיאל, ואסור לנו להתעלם מהתופעה הזו'".

"פעלתי להעלאת רמת הביטחון האישי"

מילשטיין מסר בתגובה לפיטוריו, כי "בתום שנתיים בהם כיהנתי כסגן ראש עירית כרמיאל עשיתי כמיטב יכולתי לעסוק ולטפל בנושאים הבוערים לכולנו. אין ספק שהגעתי לתפקידי מתוך רצון ומחויבות לפעול למען העיר בה נולדתי ואוהב מאוד. לצערי הרב מלבד נושאים שבהם אכן הייתה התקדמות לא הצלחתי לרתום את ראש העיר עדי אלדר, שלטעמי לא מודע לעובדה שקיימת נסיגה מהותית בכל התחומים בעירנו,או בכל אופן לא מוכן להודות בכך".

מילשטיין הוסיף כי "בשבועות האחרונים התנהל קמפיין מתוזמן היטב של יריביי הפוליטיים שניסו לעשות דמוניזציה לשמי הטוב ובעקבות כך לחץ של חברי כנסת ערבים. ישנם נושאים רבים ומגוונים שגרמו לחוסר שיתוף הפעולה ועליהם אפרט בהרחבה בהמשך. כללי המשחק השתנו ואני וחבריי רואים הזדמנות יוצאת דופן לשרת אתכם- ציבור התושבים מספסלי האופוזיציה. נבחרנו לשמר על צביונה היהודי ציוני של העיר,להעלות את רמת הביטחון האישי ולהפוך את כרמיאל לעיר יותר תוססת וססגונית. הצלחנו ברבדים רבים,אולם,ראש העיר אינו רואה בקנה אחד עימנו את מטרותינו".

ביוזמת קרן אברהם, ארגון לקידום שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל, בירכו היום את אלדר "על המנהיגות האמיצה שגילה בפירוק הקואליציה העירונית והדחתו של סגן ראש העיר על רקע פעולותיו הגזעניות נגד ערבים. בארגון קוראים למנהיגים נוספים לקחת דוגמא למנהיגות פוליטית של אפס סובלנות לגזענות גם במחיר של פירוק שותפיות פוליטיות. במיוחד באזורים מעורבים בהם מתקיים ממשק הדוק בין יהודים לערבים נדרשת התנהלות רגישה ונבונה מצד מנהיגי ציבור".

  • עוד באותו נושא:
  • כרמיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully