וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: מנע פעולות נגד ערבים בכרמיאל

קובי מנדל

12.10.2010 / 15:39

תנועת "גוש שלום" קוראת במכתב ששלחה ליועמ"ש לפרק לאלתר יחידת אבטחה עירונית בשם "משמר העיר" בכרמיאל. לטענת התנועה, מדובר ב"מיליציה אנטי-ערבית". סגן ראש העיר: "זו הסתה שמאלנית"

תנועת "גוש שלום" פנתה היום (שלישי) במכתב אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה לפרק לאלתר את הגוף הקרוי "משמר העיר" בכרמיאל, שלטענתה מהווה מיליציה גזענית של הימין הקיצוני. כן דורשת התנועה לפתוח בחקירה נגד סגן ראש העיר אורן מילשטיין שהקים גוף זה ונגד הגורמים במשטרת ישראל שסייעו להקמתו.

לטענת גוש שלום, "ב'משמר העיר' פעילים כ- 150 'מתנדבים' אשר מתייצבים מדי יום בשעות 20:00 - 24:00 בכניסות לכרמיאל ו'בודקים' את הנכנסים. באתר הרשמי של עיריית כרמיאל מוגדרת מטרת פעילותם כ'הגברת התודעה, מניעת פשיעה, לכידת נהגים תחת השפעת אלכוהול, חיפוש סמים' ועוד מטרות לגיטימיות ורצויות".

עם זאת, טוענת התנועה, "סגן ראש העיר כרמיאל אורן מילשטיין, שנבחר לעירייה על בסיס מסע הסתה אנטי-ערבית פרועה, חשף בגילוי לב את מטרותיו האמיתיות של 'משמר העיר". באחרונה פרסם מילשטיין ראיון בעיתון הימין הקיצוני 'בשבע', שם אמר בין השאר: 'כרמיאל היא עיר יהודית, חד וחלק. היא נוסדה למען ייהוד הגליל וזה לא תקין בעיניי, שמשפחות ערביות יעברו לגור בה. בשנים האחרונות ישנו ניסיון בלתי פוסק של שכנינו מהכפרים בגליל המערבי להגר אל תוך כרמיאל, ואסור לנו להתעלם מהתופעה הזו'".

בתגובה לטענות מסר מילשטיין לוואלה! חדשות כי "בראיון טענתי כי הציבור הדתי לאומי נלחם על חבלי ארץ ישראל שאינם בקונצנזוס הבינלאומי, ואילו כאן בכרמיאל ובגליל המערבי אנו מעוניינים לקלוט אוכלוסייה צעירה. במערכת הבחירות האחרונה התחייבתי לשמר את כרמיאל בצביון יהודי-ציוני ולהעלות את רמת הביטחון האישי. אין כל זיקה בין שמירת הצביון היהודי ציוני לבין העלאת רמת הביטחון האישי".

בעניין "משמר העיר" אמר מילשטיין, כי "בעיר כרמיאל כמו בכל ישראל קיים 'משמר אזרחי'. כמי שמחזיק בתיק הביטחון פעלתי ואפעל להעלות את רמת הביטחון האישי של התושב בכל דרך. המתנדבים ב'משמר העיר' פועלים יחד עם שוטרים ומתנדבים מכל הדתות והישגיהם מרשימים. ההסתה הגזענית השמאלנית מנותקת כל יסוד, וההגדרה 'מיליציה' הינה פוגעת ומעליבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully