וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לסטלנים: בקליפורניה אמרו "לא" לסמים

לא רק אובמה נחל הלילה תבוסה מרה בבחירות אמצע הקדנציה בארה"ב: גם חובבי הסמים הקלים מאוכזבים קשות, לאחר שרוב הבוחרים בקליפורניה הצביעו לפי התחזיות נגד הפיכת הצריכה האישית של מריחואנה לחוקית

מדינת קליפורניה נחשבת לליברלית מאוד, אולם הלילה (רביעי) דחו אזרחיה את ההצעה להפוך את השימוש האישי במריחואנה לחוקי. מספירת 30% מהקולות עולה ש-56% מהמצביעים אמרו "לא" להצעה מספר 19 - מספרו של הסעיף ברשימת ההצבעות לבחירה, לעומת 43% שהצביעו "כן". רשת CNN צופה כי ההצעה לא תעבור.

עיני רבים היו נשואות מערבה לתוצאות ההצבעה, מכיוון שאילו הצריכה האישית של מריחואנה הייתה הופכת לחוקית בקליפורניה (היא כבר חוקית לשימוש מסיבות רפואיות), הדבר היה מתנגש עם החוקים הפדרליים של ארצות הברית, וממשל אובמה הודיע כי בכוונתו להמשיך ולהגיש תביעות נגד אזרחי המדינה בגין החזקה או גידול של מריחואנה.

אילו ההצעה הייתה מתקבלת, היתה לה גם השלכה כלכלית, מכיוון שהיא הייתה סוללת את הדרך לממשל בקליפורניה להטיל מס על "הצד העסקי" של השימוש במריחואנה.

יתרונות כלכליים, תאונות בעבודה

תומכי הצעה 19 טענו, כי סיום הליכי התביעה בגין החזקת מריחואנה תפנה כוח אדם במחלקות המשטרה הכורעות ממילא תחת עומס העבודה ותהווה מכה קשה לקרטלי הסמים. הם גם העלו את העובדה כי נפח מכירות המריחואנה מסתכם בכ-14 מיליארד - מקור עשיר להכנסות ממסים, במיוחד בתקופה שבה קליפורניה סובלת מגירעון תקציבי גדול.

מתנגדי ההצעה, כולל רבים במערכת אכיפת החוק, הזהירו מפני סכנות שונות לחברה, מירידה בתפוקה ובהישגים אקדמיים ועד לעלייה בתאונות בעבודה ובדרכים.

שר המשפטים והתובע הכללי של ארה"ב אריק הולדר אמר בחודש שעבר כי הוא "יאכוף בחוזקה" את חוקי הסמים הפדרליים בקליפורניה, אם הצעה מספר 19 תעבור.

מה יהיה התפקיד הבא של שוורצנגר?

עוד בקליפורניה, "מדינה כחולה" (תומכת במפלגה הדמוקרטית) באופן היסטורי, הצליחו הדמוקרטים לשמור על מושביהם בסנאט וזכו בחזרה במשרת המושל. ארנולד שוורצנגר עוזב את בית המושל בסקרמנטו (ואולי חוזר להוליווד?) לטובת ג'רי בראון, שכיהן כמושל לפני שני עשורים.

בראון ניצח את מג וויטמן, לשעבר מנכ"לית של איביי המיליארדרית, שהשקיעה 140 מיליון דולרים מכיסה במהלך הקמפיין. במרוץ לסנאט, הסנאטורית ברברה בוקסר ניהלה קרב צמוד עם המיליונרית קארלי פיורינה, לשעבר מנכ"לית HP, והצליחה לשמור על מושבה.

ניצחון הדמוקרטים בקליפורניה חשוב למפלגה 2012, מכיוון ש- 55 האלקטורים שלה הם משמעותיים ביותר להשגת ניצחון בבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully