וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרונות בוש: "שקלתי להדיח את צ'ייני"

קטעים ראשונים שפורסמו מספר הזכרונות של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש, חושפים כי שקל להחליף את סגנו לקראת הבחירות לקדנציה השנייה. על עירק: "אף אחד לא כעס כמוני כשלא מצאנו שם נשק להשמדה המונית"

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' וו. בוש, שקל להחליף את סגנו, דיק צ'ייני, כך הוא חושף בקטעים ראשונים שפורסמו הלילה (רביעי) מספר הזכרונות שכתב. ספרו של בוש שייקרא "נקודות הכרעה", יציע לקוראיו להיכנס את מאחורי הקלעים של ממשלו בשמונה השנים של כהונתו שהחלו עם פיגועי ה-11 בספטמבר והסתיימו במשבר הכלכלי הגדול.

בקטעים שפורסמו, מתייחס בוש למשבר הכלכלי וכותב כי "הרגשתי כמו רב חובל שספינתו טובעת". בוש התייחס גם לבעיות ותקלות בנוגע למלחמה האמריקאית בעירק והכשלון למצוא נשק להשמדה המונית במדינה. "אף אחד לא היה בהלם גדול יותר או כועס יותר ממה שאני הייתי כשלא מצאנו את הנשק", הוא כותב בספר. "הייתה לי תחושת בחילה בכל פעם שחשבתי על כך. עדיין יש לי".

בספר נחשף גם כי סגן הנשיא לשעבר, דיק צ'ייני, הציע לפרוש מתפקידו בשנת 2003, כדי שבוש יכול לבחור אדם אחר לתפקיד בקמפיין ב-2004. בוש מספר כי הוא שקל את ההצעה, והבהיר כי "בעת שצ'ייני עזר בחלקים חשובים מאוד, הוא הפך מוקד לביקורת מהתקשורת ומהשמאל". הנשיא לשעבר ציין כי קבלת הצעת צ'ייני לפרוש הייתה יכולה "להדגים שאני אחראי", וכי הוא שוחח עם הגורמים הרלוונטיים על האפשרות שהסנטור ביל פריסט יחליף את צ'ייני, אולם בסופו של דבר החליט לרוץ עם צ'ייני משום שהעריך את "ידו הנוקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully