וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: קשר מתהדק בין ארגוני טרור ופשיעה

בכנס מכון היצוא לביטחון המולדת אמר רנ"צ כהן כי "הברחת סמים גם מממנת טרור ואילו נתיבי הברחה של מסתננים הופכים בקלות לנתיבי הברחת מחבלים מתאבדים"

"אנו עדים בשנים האחרונות לקשר מתהדק והולך בין ארגוני טרור ופשיעה ולכך שתשתיות פשיעה הופכות עד מהרה לתשתיות טרור". כך אמר היום (שלישי) מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן, בכנס מכון היצוא לביטחון המולדת שהתקיים בת"א.

המפכ"ל ציין כי לפשיעה ולטרור ישנם מאפיינים דומים, ולדבריו ארגוני הטרור והפשיעה "הופכים מארגונים מקומיים לארגונים גלובליים ומתוחכמים הרבה יותר מבעבר". הוא הדגיש, כי נושאים כמו הברחות סמים, מסתננים זרים ושימוש באמצעים לחימה צבאיים, הופכים להיות משותפים לשני סוגי הארגונים. "הברחת סמים גם מממנת טרור ואילו נתיבי הברחה של מסתננים הופכים בקלות לנתיבי הברחת מחבלים מתאבדים", אמר כהן.

על פי המפכ"ל, תופעה זאת מגבירה את הזיקה בין שני תפקידי המשטרה במאבק בטרור ובמלחמה בפשיעה, כאשר השוטרים מסוגלים למלא את שני התפקידים בעת ובעונה אחת. עם זאת המפכ"ל ציין, כי בסדרי העדיפויות של המשטרה מוענקת כיום עדיפות למאבק בפשיעה על פני המלחמה בטרור, מתוך הנחה כי לא נחזור לגלי הטרור של תחילת שנות ה-2000. לדברי המפכ"ל, היקף הפשיעה נותר יציב בשנים האחרונות, תוך ירידה מסוימת אך תוך התעצמות הפשיעה האלימה ועוצמת הפשיעה, שחיתות וירידה בנורמות הציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully