וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת האיים: יפן השיבה את שגרירה במוסקבה

המתיחות הדיפלומטית בין יפן לרוסיה מחריפה. טוקיו החזירה באופן זמני את שגרירה במוסקבה, בעקבות ביקורו של הנשיא הרוסי מדבדב באי ששתי המדינות טוענות לבעלות עליו

יפן הודיעה היום (שלישי) כי היא מחזירה באופן זמני את השגריר שלה במוסקבה על רקע החרפת המתיחות עם רוסיה בשל ביקורו של הנשיא מדבדב באיים שיפן ורוסיה טוענות לבעלות עליהם.

שר החוץ היפני סייג'י מהארה אמר כי הוא רוצה לשמוע מהשגריר פרטים נוספים על ביקורו של מדבדב באחד מהאיים הקוריליים, הנמצאים צפונית לאי הוקאידו היפני. מוקדם יותר זומן שגריר רוסיה ביפן לשיחת הבהרה, בה הביעה יפן את חוסר שביעות רצונה מהביקור. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כינה את תגובתה של יפן לביקור "בלתי מתקבלת על הדעת".

חיילים סובייטים השתלטו על האיים בסוף מלחמת העולם השנייה. קודם לכן חיו שם כ-17,000 תושבים יפנים, ויפן דורשת את השבת השליטה על האזור. למרות המתיחות, מנהיגי יפן ורוסיה צפויים להיפגש במסגרת ועידת שיתוף הפעולה אסיה-פסיפיק שתיערך ב-13-14 בנובמבר.

המתיחות גורמת לכאב ראש דיפלומטי נוסף עבור ראש הממשלה היפני נאוטו קאן, שממשלתו כבר מעורבת במריבה דיפלומטית חריפה עם סין עקב מחלוקת טריטוריאלית על איים במזרח הים הסיני.

ביום שני נפגש מדבדב עם תושבי האי קונשיר, האי השני בגודלו מבין ארבעת האיים הקוריליים והבטיח להגדיל את ההשקעה באזור. הוא המנהיג הרוסי הראשון שמבקר במקום. שר החוץ של יפן הזהיר כי הביקור עלול "לפגוע ברגשות העם היפני". בתגובה אמר לברוב: "זוהי אדמתנו והנשיא הרוסי ביקר באדמה רוסית".

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully