וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים בבריטניה: הסם הכי מסוכן - אלכוהול

על פי מדרג חדש שיצרו מדענים בבריטניה המשקלל לתוכו גם נזקים סביבתיים של סמים, אלכוהול הוא סם המסוכן יותר מהרואין ומסוכן הרבה יותר מגראס או אקסטזי

מדענים בריטים טוענים כי האלכוהול הוא סם מסוכן יותר מסמים כמו הרואין או קראק, אם מביאים בחשבון את הנזק הסביבתי שהוא גורם. המדענים הציגו מדרג חדש למדידת נזק מסמים המשקלל בתוכו את הנזק הנגרם למשתמש ואת הנזק לסביבתו. האלכוהול ניצב במדד זה במקום הראשון, כשהוא נחשב למסוכן כמעט פי שלושה מקוקאין או טבק.

לדברי פרופסור דייוויד נוט, יו"ר הוועדה לחקר הסמים בבריטניה, ממצאים אלה מראים כי "מלחמה ממוקדת באלכוהול ונזקיו היא אסטרטגיה ציבורית הכרחית". נוט הדגיש גם כי אין התאמה בין העדויות לנזקים הנגרמים מסמים לבין סיווגם על פי רמת הסיכון במערכת הנוכחית. "מעניין לציין ששני סוגי הסמים החוקיים שנבחנו – טבק ואלכוהול – נמצאים בקבוצת הסמים המסוכנת ביותר", אמר נוט. בעבר פוטר נוט מתפקידו בוועדה מייעצת בענייני סמים בבריטניה בעקבות ביקורת שמתח על שרים בממשלה בטענה שהתעלמו מעדויות לפיהן מריחואנה מסוכנת פחות מסמים חוקיים.

המדד שהוכן על ידי המדענים בודק את מספר מקרי המוות כתוצאה מהשימוש בסם, הנזק הבריאותי הנגרם ממנו, רמת ההתמכרות אליו והקשיים החברתיים לו הוא גורם. המדד משקלל נתונים אלה יחד עם נתונים בדבר רמת הפשיעה הקשורה אליו, הנזק הסביבתי לו הוא גורם, מתיחויות משפחתיות, פגיעה באחדות הקהילה, עלות כלכלית ונזק בינלאומי.

האלכוהול זכה לציון של 72 מתוך מאה. למקום השני ברשימה הגיע ההרואין עם ציון של 55 ובמקום השלישי דורג הקראק עם 54. עוד מדורגים ברשימה: קריסטל מת' (33), קוקאין (27), טבק (26), ספיד (23), מריחואנה (20), אקסטזי (9) ואל אס די (7).

עדכון ראשון: 21:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully