וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לבוחרים: הגידו שוב "כן אנו יכולים"

בעוד שעת השין של בחירות אמצע-הקדנציה בארה"ב מתקרבת, ערכו הנשיא אובמה וסגנו ביידן עצרות תמיכה במועמדים דמוקרטים. שרה פיילין טוענת מנגד כי ניצחונם הצפוי של הרפובליקנים יהיה "רעידת אדמה פוליטית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

על רקע סקרים המצביעים כי מרבית האמריקאים אינם מרוצים ממצב הכלכלה וחושבים כי המדינה צועדת בכיוון הלא נכון, סיים אתמול (ראשון) הנשיא ברק אובמה את הקמפיין שלו למען מועמדים דמוקרטים המתמודדים בבחירות אמצע-הקדנציה שיתקיימו מחר.

הנשיא וסגנו ג'ון ביידן ביקשו מתומכיהם בקליבלנד שבאוהיו, לעזור לדמוקרטים לשמור על יתרונם בקונגרס, בעוד שהרפובליקנים חוזים מהפך בבית הנבחרים. "יש לכם הזדמנות לומר שוב 'כן אנחנו יכולים'", אמר אובמה לקהל, בביקור הרביעי במדינה החשובה למפלגה הדמוקרטית. "אין ספק שאלו הן בחירות קשות, וזה בגלל שעברנו זמנים קשים מאוד כאומה".

מערכת הבחירות הנוכחית הושפעה מהכלכלה המקרטעת ושיעור האבטלה הגבוה, ומעלייתה של תנועת "מסיבת התה", המתנגדת למדיניות הכלכלית ותכנית הביטוח הבריאות של הבית הלבן.

רעידת אדמה פוליטית

שרה פיילין, לשעבר מועמדת המפלגה הרפובליקנית לסגנית הנשיא ויקירת "מסיבת התה", אינה מתמודדת בבחירות הנוכחיות, אך קיימה הופעות רבות למען מועמדי מפלגתה. אתמול היא אמרה בראיון טלוויזיוני כי הבחירות יהיו "רעידת אדמה פוליטית". לדבריה, המצביעים יאמרו לנשיא ולדמוקרטים "פישלת, הנשיא אובמה. נתנו לך שנתיים לעמוד במילה שלך ולהבטיח שהכלכלה שלנו תחזור בגדול לחיים".

מנגד, במפלגה הדמוקרטית השתדלו להפוך את מערכת הבחירות להתמודדות בין מפלגות במקום משאל עם בנוגע ברק אובמה. אתמול בקליבלנד אמר הנשיא לקהל כי הרפובליקנים לא רוצים שהמצביעים יזכרו שהוא ירש את המצב הכלכלי הקשה. "האסטרטגיה הפוליטית הבסיסית שלהם היתה לסמוך על כך שיש לכם אמנזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully