וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד האוכלוסין הגדול בעולם החל בסין

שישה מיליון סוקרים החלו במלאכת מפקד האוכלוסין בסין. התהליך יימשך חודש, בסיומו מקווה הממשלה לקבל תמונה ברורה יותר של הרכב אוכלוסייתה, המונה יותר מ-1.3 מיליארד תושבים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

מפקד האוכלוסין הגדול העולם החל היום (שני) בסין. יותר משישה מיליון סוקרים יאספו במשך חודש מידע על כל אחד מכ-1.3 מיליארד תושבי המדינה. הממשלה הבטיחה לשמור על סודיות מלאה של תוצאות המפקד, אולם הסוקרים יוכלו לבקש עזרה מהמשטרה במקרה שתושבים יסרבו לשתף פעולה.

עלות המפקד נאמדת בכמאה מיליון דולרים, והוא נערך לראשונה אחרי עשר שנים. הרשויות מקוות לקבל תמונה ברורה יותר של גודל האוכלוסייה והרכבה, על רקע תהליכי העיור הנרחבים ומדיניות הילודה.

בתוך כך, הממשלה מודעת לכך שמלאכת הספירה לא תהיה קלה, בין היתר בגלל אוכלוסיית מהגרי העבודה הגדולה במדינה, שאנשיה מסרבים לספק מידע אודותיהם מחשש שיסתבכו עם המשטרה. לפי הערכות, יותר מ-200 מיליון בני אדם מרכיבים את "האוכלוסייה הצפה" – נוודים המגיעים לעיר מהכפרים בחיפוש אחר עבודה. רובם נמצאים בשולי החברה ולא זוכים לשירותים ממשלתיים. לכן לראשונה, סין תרשום את האזרחים לפי מקום מגוריהם המעשי ולא לפי הכתובת בה הם רשומים.

המפקד יכלול גם לראשונה את התושבים הזרים במדינה. כמו כן, הממשלה מקווה לגלות כמה ילדים חיים בסין, זאת מכיוון שרבים מהם לא מדווחים לרשויות עקב מדיניות ה"ילד אחד". כעת, אומרת הממשלה, הקנס על הפרת המדיניות יהיה קטן יותר אם היא תתגלה במהלך המפקד, ומשפחות עניות יכלו לשלם אותו בתשלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully