וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: האייפון הפך מידע רגיש זמין לכל

ראש השב"כ יובל דיסקין נאם בכנס "ביטחון המולדת" והתייחס לחשיבות המודיעין בהתמודדות עם טרור. לדבריו, ההתפתחויות הטכנולוגיות בשנים האחרונות הפכו מידע מודיעיני לזמין לכל אדם

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכה: יאיר דניאל)

ראש שירות הביטחון הכללי, יובל דיסקין, התייחס הבוקר (שני) לעבודת המודיעין במניעת פיגועי טרור. בכנס "ביטחון המולדת" במכון הייצוא בתל אביב, אמר דיסקין, כי המידע המודיעיני זמין כיום לציבור יותר מבעבר, זאת בשל התפתחות הטכנולוגיה בעולם.

דיסקין אמר כי "ההתפתחויות הטכנולוגיות הפכו לזמינות לכל אדם והביאו לכך שהעולם הפך לקטן יותר. מודיעין שבעבר נהנו ממנו רק מדינות ומעצמות, יכול עכשיו להיות מושג דרך מערכות האינטרנט כמו Google Earth, מצלמות אינטרנט המשדרות לרשת מכל רחבי העולם, או אפילו אפליקציות למכשירי האייפון המאפשרות קבלת מודיעין איכותי בזמן אמת".

דיסקין התייחס בנאומו גם לתשתית המשפטית, החיונית לדבריו לעבודת השב"כ. לדבריו, "בכל מדינה דמוקרטית אנחנו חייבים להבין את חשיבות התשתית המשפטית שאמורה לאפשר לנו ולארגוני מערכת הביטחון פעולה אפקטיבית בלוחמה בטרור. ללא תשתית כזו יהיה קשה מאוד להתמודד עם זה. לצד כל אלה נדרשת יכולת לשים בצד את האגו האישי והארגוני, ולדעת להכפיף את היתרונות היחסיים של כל ארגון ליעד המשותף. לצורך זה נדרשת בעיקר מנהיגות אמיתית גם מראשי המערכת הפוליטית וגם מראשי הדרג המבצעי".

דיסקין הוסיף ואמר כי "היכולות המודיעיניות שלנו לפעמים היו טובות אבל השילובים המערכתיים לא היו אפקטיביים די הצורך להשגת המטרה. עם זאת, במאמץ משותף הצלחנו בעשור האחרון לעצור מאות מחבלים מתאבדים שגויסו לפיגועי התאבדות ולמנוע יותר מ-120 פיגועי התאבדות שכבר שוגרו ליעדיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully