וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: עשרות הרוגים בפשיטה על הכנסייה בבגדד

יותר מ-50 בני אדם נהרגו בפשיטה של כוחות הביטחון בעירק על כנסייה בבגדד, בה הוחזקו מתפללים כבני ערובה בידי חמושים. החמושים קשורים, ככל הנראה, לארגון אל-קאעדה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מניין ההרוגים במתקפה על הכנסייה הקתולית בבגדד עלה ל-52, כך הודיע היום סגן שר הפנים של עירק. בין ההרוגים, נשים, ילדים, שני כמרים ושוטרים שנהרגו במהלך המבצע לחילוץ עשרות בני הערובה שהוחזקו בידי חמושים במקום. בנוסף, 67 בני אדם נפצעו.

אתמול אחר הצהרים (שעון מקומי) פרצה קבוצה של חמושים לכנסיית סיידאת אל-נג'אט במרכז בגדד בו קיימו כ-100 בני אדם מיסת יום ראשון. זאת אחרי שירו למוות בשני שומרים בבורסה לניירות ערך של בגדד. עם פריצתם לכנסייה הם מיד הרגו את אחד הכמרים, כך אמר אחד הניצולים. לפי דיווחים שונים, החמושים, דרשו לשחרר לוחמי אל-קאעדה מבית סוהר. עוד דווח כי התוקפים היו ערבים אך לא עירקים.

כוחות ביטחון מיהרו להקיף את הכנסייה, ואחר כך פרצו לבניין, ככל הנראה מבלי לנהל קודם משא ומתן עם התוקפים. עדי ראייה מסרו כי שמעו שני פיצוצים ויריות עם כניסתם של השוטרים. חמישה מהתוקפים נהרגו ושמונה מהם נתפסו. כמו כן דווח כי חיילים ומסוקים של צבא ארה"ב נראו באזור, אולם לא ידוע מה היתה מעורבותם באירוע.

בעירק חיים כ-1.5 מיליון נוצרים, וכנסיות רבות במדינה הותקפו בשנים האחרונות. מאז פלישת כוחות בעלות הברית למדינה ב-2003 עזבו נוצרים רבים את מולדתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully