וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים כבר לא חוששים לבלות בכבישים

נועם וויצנר

7.10.2010 / 7:33

סטודנטים מכל הארץ יצעדו הערב בירושלים במחאה על האפליה בחוק קצבאות האברכים. מנכ"ל התאחדות הסטודנטים מזהיר: חשבתם שנשב בבית? ניאבק בחוק גם אם נצטרך להשבית את הלימודים עד סיכולו

חשבתם שנשב בבית. ביום שלמחרת הפרסום הראשון על התנגדות הסטודנטים לחוק האברכים המקומם, אמרה אחת ממגישות הטלוויזיה הבכירות במדינה כי הסטודנטים יודעים רק לדבר אבל לא ייצאו לרחובות. זו לא הייתה דעת יחיד. גם התגובות והפניות בדואר אלקטרוני ובפייסבוק שאלו שוב ושוב: במה מתבטאת ההתנגדות? תנקטו במעשים או רק בדיבורים?

בצד השני קיוו שנסתפק במחאה חלושה ומגומגמת. הסתמכו על זיכרון ציבורי קצר, עומס בלימודים, קשיים אובייקטיביים בהוצאת אנשים לרחובות, והאדישות הישראלית. זו שכולנו מכירים ומאסנו בה מזמן. אלה פיקפקו ואלה קיוו ואילו אנחנו, ציבור הסטודנטים במדינת ישראל, רק נערכנו ויצאנו אל הרחובות כדי לומר ברי"ש גלי – לא ניתן לחוק המפלה לעבור בשקט.

יצאנו. מבר אילן ומבן גוריון, מהמכללה למינהל ומהמרכז הבינתחומי, מאוניברסיטת תל אביב ומשערי משפט. שנה א' ושנה ג', באוטובוסים ועל קטנועים. חסמנו כבישים, הנפנו שלטים, הערנו את ראש הממשלה ובעיקר הוכחנו לכולם – אלה שבעדנו ואלה שנגדנו – שהסטודנטים בישראל לא ישתקו ולא יוותרו.

מפגן הכוח בוא יבוא

בשנים האחרונות הוכחנו בגרות ואחריות. אם זה במהלך המו"מ על רפורמת הסטודנטים ואם זה בבחירה למקד את המאמצים בגיבוש אלטרנטיבה הוגנת לאפליה המתרקמת. גם ההפגנות שנערכו בימים האחרונים ברחבי המדינה לא היו מפגן כוח כי אם מחאה ציבורית אותנטית. מפגן הכוח בוא יבוא. בממשלה כבר יודעים: חוק האברכים הוא שגיאה חמורה וציבור הסטודנטים ייאבק בו, גם אם נצטרך להשבית את הלימודים עד סיכולו.

זה השיעור הכי חשוב שלנו וזה השיעור שאנחנו מעבירים לראש הממשלה ובעיקר לח"כ גפני. מי שבנה על האדישות שלנו גילה שאנחנו רחוקים מהתדמית ולא חוששים לרגע לבלות את ימינו ברחובות, על הכבישים ואם צריך – בתחנות המשטרה. הערב, בירושלים, נגיע עם מסר אחיד, ברור והחלטי. נזעק בקול רם ובצורה שאינה משתמעת לשני פנים: לא לחוק האברכים, כן למלגות לסטודנטים.

כן, ח"כ גפני, אתה לא היחיד שמייצג ציבור. כפי שאתה דואג לאנשיך אנחנו נדאג לשלנו. זו החברה עליה חלמנו? חברה שבה כל קבוצה שומרת על האינטרסים שלה? אני לא חושב.
לכן אנחנו דואגים לניצולי השואה, לנכים ולילדים בשורה של פעילויות חברתיות וקהילתיות, לכן אנחנו משרתים במילואים ושומרים על המדינה, לכן אנחנו נושאים בעול של כולם, אבל גם יודעים להגיד "עד כאן". הפעם נחצו הגבולות.

נמשיך במחאה עד שהאפליה תבוטל, ואז, רק אז, נדע שלמדנו וגם לימדנו לקח חשוב – בשעת מבחן אנחנו הציבור שלא יוותר אף פעם על הערכים האמיתיים של מדינת ישראל.

* נעם וינצר הוא מנכ"ל התאחדות הסטודנטים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully