וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הסטודנטים: תרנגולים השכימו את רה"מ

המאבק במלגות האברכים מעלה הילוך והבוקר שוחררו תרנגולים מול בית רה"מ בי-ם, כדי "להעירו". שניים מהמפגינים עוכבו לחקירה ובהמשך היום צפויים להתבצע חסימות צירים מרכזיים

מאבק הסטודנטים בסעיפי התקציב המעגנים את מלגות האברכים צובר תאוצה, והחל מהבוקר (רביעי) הביעו הסטודנטים את מחאתם ובהמשך יפתחו בהפגנות בכל רחבי הארץ. לדברי יו"ר התאחדות הסטונדטים איציק שמולי, הפשרה בעניין מלגות האברכים מפלה את הסטונדטים לרעה בכך שהיא מונעת מהם הטבות דומות. בין היתר אמורים הסטודנטים לחסום את כביש מספר 1 וכביש מספר 4, כך שייתכנו שיבושי תנועה באזורים אלה.

אירועי המחאה נפתחו בשעות הבוקר המוקדמות כאשר כ-30 סטודנטים מהאוניברסיטאות בתל אביב ובירושלים הפגינו מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבירה וקראו לו "להתעורר". הסטודנטים שיחררו מספר תרנגולים במקום כדי "לסייע לראש הממשלה בהשכמה". דוברת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, איילת אריאלי, סיפרה לוואלה! חדשות כי יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, רן ליבנה, וסגנו עוכבו לחקירה על ידי המשטרה בשל ההפרעה לתנועה שחלה עם שחרור התרנגולים.

הסטודנטים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "ביבי, ביבי תתעורר הסטודנט שווא יותר" ו-"לביבי לא אכפת מפסיקת בית המשפט". המחאה, מספרת אריאלי היא תוצאה של הצעת חוק מלגות האברכים עליו דנה הממשלה. "אם לא היינו מקימים קול צעקה, החוק היה עובר כבר בלי למצמץ כבר ביום ראשון", היא מספרת, "אין לנו התנגדות להעניק לאברכים מלגות קיום, אבל אין סיבה שסטודנטים יקבלו פחות מכך, תרומתם למדינה אינה פחותה מתרומתם של האברכים".

חסימות כבישים מרכזיים

באוניברסיטה העברית ייצאו הסטודנטים בשעה 12:00 לכיוון כביש מספר 1 במטרה לחסום אותו. באותה השעה באוניברסיטת בר-אילן ירדו הסטודנטים לכביש מספר 4, גם כן בכדי לחסום אותו. בצפון גם צפויות חסימות כבישים על יד הסטודנטים מאוניברסיטת חיפה ומכללת תל חי.

בבאר שבע יקיימו הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון הפסקת לימודים יזומה בין 12:00 ל-13:00, ואילו במרכז הבינתחומי בהרצליה יפזרו הסטודנטים שטרות כסף מזויפים כדי להביע את מחאתם. כמו כן, בשעה 16:00 צפוי "רונדו", שיירת מכוניות שתיסע באיטיות ממחלף כפר שמריהו עד למחלף גלילות ובחזרה. ברונדו ישתתפו סטודנטים מהמכללות באזור המרכז.

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, אמר לקראת תחילת צעדי המחאה, כי "אנחנו לא מטוטמים. הצעת הפשרה במתכונתה הנוכחית נועדה למנוע מהסטודנטים את אותה הטבה. הסטודנטים יאבקו בצורה נחושה כנגד מדיניות מפלה זו ומאמינים כי השרים שהתנגדו להצעה הקודמת יבינו כי מדובר באותה הבדיחה שמנסים לספר פעמיים על חשבון הסטודנטים".

(עדכון ראשון - 7:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully