וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטען שנשלח מתימן הגיע לדובאי במטוסי נוסעים

חברת התעופה "קטאר איירווייס" פרסמה היום הודעה לפיה הפצצה שנשלחה מתימן לארה"ב ונמצאה במטוס בדובאי, הועברה בשני מטוסי נוסעים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחד משני מטעני החבלה שנשלחו מתימן לארה"ב ונמצא בדובאי, הובל בשני מטוסי נוסעים של חברת "קטאר איירווייס", כך נמסר היום (ראשון) בהודעה מטעם החברה. המטען הוטס מצנעא בירת תימן לדוחא שבקטאר, ומשם הובל במטוס אחר לדובאי.

במטען נמצא חומר נפץ מסוג PETN, הקשה לזיהוי בתהליכי הבידוק הביטחוני הרגילים בנמלי תעופה בעולם ולטענת חברת התעופה, גם אינו ניתן לזיהוי בידי כלבי גישוש. המטען השני התגלה בנמל תעופה בבריטניה, במטוס בדרכו לארצות הברית. שניהם נמצאו בתוך טונרים של מדפסות שהובלו במטוסי מטען. הרשויות בבריטניה אמרו כי לפי הערכות, המטען שנמצא במדינה היה אמור להתפוצץ במהלך הטיסה.

גורמי ביטחון מעריכים כי איברהים חסן אל עסירי, בן 28, הנמצא בראש רשימת המבוקשים בערב הסעודית, הוא האחראי לייצור מטענים. במקביל, סטודנטית להנדסה באוניברסיטת צנעא נעצרה אתמול בחשד למעורבות בשליחת המטענים.

"קטאר איירווייס מודיעה שלפי אמנת שיקגו אין זו חובה של המדינה בה עובר המשלוח לערוך שיקוף או בדיקה של המטען. זוהי אחריות המדינה ממנה יוצא המשלוח", נאמר בהודעה מטעם חברת התעופה. "יתרה מכך, חומרי הנפץ שהתגלו היו מתוחכמים, ולכן לא היו יכולים להתגלות בשיקוף או בידי כלבי גישוש מאומנים. המטענים נמצאו רק אחרי מידע מודיעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully