וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסטנבול: 32 פצועים בפיגוע התאבדות

32 בני אדם נפצעו בפיגוע בכיכר המרכזית באיסטנבול, לאחר שמחבל פוצץ עצמו סמוך לעמדת משטרה. ארדואן: "לא נסבול את אלה שמאיימים על שלומה של טורקיה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

פיצוץ אירע הבוקר (ראשון) בכיכר טקסים במרכז איסטנבול בטורקיה, לפחות 32 בני אדם נפצעו. כוחות הצלה הגיעו למקום לטפל בנפגעים. מפקד משטרת איסטנבול חוסיין קפקין אמר כי האירוע מסתמן כפיגוע התאבדות, וכי במקום נמצאת גם גופת גבר, ככל הנראה של המחבל. בין הפצועים ישנם שוטרים, ושניים מהפצועים נמצאים במצב קשה.

בשלב זה אף ארגון לא נטל אחריות על הפיגוע, אולם הפסקת אש בין הממשלה לארגון המורדים הכורדי היתה אמורה להסתיים מאוחר יותר היום.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ביקר בזמן הפיגוע במדרין, הנמצאת באזור בעל רוב כורדי בדרום-מזרח טורקיה. "לא נסבול את אלה שמאיימים על שלומה של טורקיה, ביטחונה והפיתוח שלה", אמר ארדואן בראיון ששודר בטלוויזיה. "התקפות מסוג זה לא יעצרו את טורקיה מלהשיג את מטרות השלום, האחווה והפיתוח שלה. אנו יחד, אנו אחים".

לדבריו קפקין, הפיגוע כוון נגד המשטרה ובשלב זה לא ברור מי עומד מאחוריו. הארגון הכורדי הבדלני PKK ביצע מספר התקפות באיסטנבול בשנים האחרונות. אולם גם אל קאעדה עמד מאחורי התקפות בעיר. ב-2003 נהרגו 57 בני אדם ומאות נפצעו בפיגוע שבוצע בידי אנשי הארגון.

הכיכר היא מוקד תיירות ותחבורה בעיר. כמו כן, נמצאת בה אנדרטה שנבנתה ב-1928 לציון כינון הרפובליקה הטורקית, אירוע שנחגג במדינה בסוף השבוע.

(עדכון ראשון: 11:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully