וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בברזיל: היורשת של לולה צפויה לנצח

אם ממצאי הסקרים יתאמתו, אזרחי ברזיל יבחרו היום במועמדת מפלגת השלטון דילמה רוסף, לנשיאת המדינה. רוסף, בת טיפוחיו של לולה דה סילבה, תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד

אזרחי ברזיל יבחרו היום (ראשון) נשיא חדש שיחליף את הנשיא הפופולרי לולה דה סילבה. דילמה רוסוף, מועמדת מפלגתו של דה סילבה, מפלגת העובדים, מובילה בבטחה בסקרים על פני ג'וזה סרה, מנהיג מפלגת האופוזיציה הסוציאל דמוקרטית.

רוסוף, בת למהגרים מבולגריה, היא בת טיפוחו של דה סילבה, שמסיים את תפקידו לאחר שתי כהונות. בסיבוב הראשון של הבחירות, שנערך בתחילת החודש, היא קיבלה 47% מהקולות. אם תזכה היום, היא תהיה האישה הראשונה בברזיל שנבחרה לנשיאות.

"אמשול עבור כל הברזיאלים. לא תהיה אפליה של מפלגות. לא אמשול רק עבור הקואליציה שלי", אמרה אתמול רוסף לעיתונאים, בנאום שנשמע יותר כמו הצהרת זכייה מאשר נאום בחירות. גם יריבה ערך אתמול מאמץ אחרון לגיוס תמיכה. "סקר דעת הקהל האמיתי הוא בקלפי", הוא אמר. סרה, לשעבר מושל מדינת סאו פאולו ושר הבריאות, ניהל מסע הבחירות, המבוסס על מצע של ממשל נקי ורזה, שלא זכה לתמיכה רבה בקרב הברזילאים, המרוצים משנות הצמיחה והשפע תחת שלטונו של דה סילבה.

הגורם המשפיע ביותר בבחירות יהיו 20 מיליון האזרחים שהצביעו עבור מועמדת מפלגת הירוקים מרינה סילבה בסיבוב הראשון. סילבה לא הביעה את תמיכתה ברוסוף או בסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully