וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: אזרח סעודי עומד מאחורי מטעני הנפץ

להערכת גורמי ממשל בוושינגטון, איברהים חסן אל עסירי הנמצא בראש רשימת המבוקשים בערב הסעודית, הוא האחראי לייצור מטעני הנפץ שהתגלו בדובאי ובריטניה, בדרכם לארה"ב

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: עידן גוראל. קריינות: אביב אברמוביץ')

גורמי ממשל בוושינגטון מעריכים כי מאחורי הניסיון לשלוח את מטעני הנפץ שנמצאו בדובאי ובמטוס שנחת מצפון ללונדון, בדרכם לארה"ב, עומד אזרח סעודי המומחה בייצור מטענים ועובד יחד עם תא אל קאעדה בתימן.

החשוד, איברהים חסן אל עסירי, נמצא בראש רשימת המבוקשים בערב הסעודית, שהעבירה את המידע המודיעיני על עצם קיום המטענים, והוא האח של המחבל המתאבד שניסה לחסל את הנסיך הסעודי מוחמד בן נאייף בשנה שעברה.

לפי בדיקת מומחים, איכות המטענים ואופיים זהים למטענים ששימשו בעבר את סניף אל קאעדה בתימן. ב-CNN דווח כי החקירה נוטה לכיוון הגורם שהרכיב את הפצצה שנשא הצעיר הניגרי עומאר פארוק עבדולמוטלב, שהיה בדרכו מאמסטרדם לדטרויט בחג המולד 2009. גורם בממשל באמריקאי, שביקש להישאר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אל עסירי הוא כעת החשוד המיידי בשל הניסיון הרב שלו בייצור מטעני חבלה.
אמש עצרו כוחות הביטחון בתימן אישה החשודה כי שלחה את מטעני הנפץ שנתגלו בטיסה מסחרית בבריטניה. החשודה נעצרה לאחר שכוחות הביטחון הקיפו בית מגורים הממוקם בבירת תימן, צנעה.

גורם בכיר בכוחות הביטחון במדינה הודיע כי הכוחות הצליחו לאתר את החשודה בבית מסתור בעיר. הדבר התאפשר, לדבריו, הודות לאיתור מספר הטלפון, שאותו סיפקה החשודה לחברת השילוח שהעבירה את המטענים. לאחר המעצר הודה נשיא ארצות הברית ברק אובמה למלך סעודיה עבדאללה על "חלקו במניעת פיגועי החבילות".

החשודה נאסרה יחד עם אמה - כך עדכן פרקליטן של השתיים. "מקורביה מספרים כי מדובר בתלמידה שקטה וכי לא היה ידוע להם על כל מעורבות מצדה בפעילות דתית או פוליטית", ציין עורך הדין, "אני מאמין כי הן קורבן הנסיבות, שכן לא הגיוני שאותו אדם שניסה לבצע את הפיגוע ישאיר תמונה ומספר טלפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully