וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעד חבילות הנפץ מתימן: קהילה יהודית גאה

על אחת מחבילות הנפץ שאותרו בבריטניה והיו ממוענות למוסדות יהודיים בארה"ב נרשמה כתובתה של קהילה יהודית גאה בשיקגו. "זה מצמרר"

חוקרי המשטרה בארה"ב הגיעו הבוקר (ראשון) לבית הכנסת "עמנואל" באזור אגם מישיגן שבשיקגו לאחר שכתובתו הופיעה על אחת מחבילות הנפץ שנתפסו בבריטניה בדרכן לארה"ב. החבילה הייתה ממוענת לקהילת "אור חדש" – קהילה קטנה של הומואים ולסביות יהודים שמשתמשת בבניין הסמוך לבית הכנסת.

רב בית הכנסת "עמנואל", הרב מיכאל צדק, אמר לעיתון "הטלגרף" הבריטי, כי "דמות בכירה ומוערכת מאוד בקהילה היהודית סיפרה לי על החבילות. הוא אמר: 'החדשות הטובות הן שהחבילות לא היו ממוענות לבית הכנסת עמנואל. החדשות הרעות הן, שהן היו ממוענות לקהילת אור חדש'".

מנהלת אתר בית הכנסת, ריקי עמנואל, סיפרה כי רק שבועיים לפני שהתגלו החבילות, נרשמו לאתר 83 כניסות מסתוריות מכתובת IP של מחשב במצרים. "זה היה נראה מוזר, אבל הקשבתי לעצות ולא דיווחנו על כך כי זה יכול היה להיות רק 'דואר-זבל'", אמרה עמנואל. "עכשיו אני חושבת שזה מצמרר. ייתכן והם בדקו את המקום".

כוחות הביטחון בתימן עצרו אמש אישה החשודה כי שלחה את מטעני הנפץ שנתגלו בטיסה מסחרית בבריטניה שלשום. החשודה נעצרה לאחר שכוחות הביטחון הקיפו בית מגורים הממוקם בבירת תימן, צנעה.

גורם בכיר בכוחות הביטחון במדינה הודיע כי הכוחות הצליחו לאתר את החשודה בבית מסתור בעיר. הדבר התאפשר, לדבריו, תודות לאיתור מספר הטלפון, שאותו סיפקה החשודה לחברת השילוח שהעבירה את המטענים. לאחר המעצר הודה נשיא ארצות הברית ברק אובמה למלך סעודיה עבדאללה על "חלקו במניעת פיגועי החבילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully