וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ישיבת הממשלה: תושבי לוד מחכים לביטחון

איילה חננאל

31.10.2010 / 0:01

הבוקר ידונו השרים בתוכנית המשרד לביטחון פנים לשיקום העיר לוד ולדרכים לטיפול בפשע בעיר. בנתיים, תושבי העיר הפגינו וקראו לממשלה שלא "להפקיר אותנו לאלימות ופשע"

ערב ישיבת הממשלה היום (ראשון) בבוקר בה צפויים השרים לדון, בין היתר, בתוכנית לשיקום העיר לוד, קוראים תושבי העיר לשרים שלא "להפקיר את לוד לאלימות ופשע". בשבוע שעבר הוקם "הפורום לביטחון לוד", בראשות אהרון אטיאס ואסף וייס, המאגד יהודים וערבים תושבי העיר, שהחליטו לפעול יחד למען השבת הביטחון לרחובות לוד. אמש (שבת) הם הפגינו בשדרות הציונות, בכניסה לעיר. "ההפגנה הינה הפגנת מחאה של כל תושבי לוד יהודים וערבים במטרה לקרוא לחברי הממשלה שלא להפקיר את העיר לוד לאלימות ופשע" הסבירו בפורום.

כ-200 איש הגיעו להפגנה אמש, בינהם גם ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) ויו"ר ועד ההורים במגזר הערבי בלוד, עו"ד עבד אזברגה. תושבי העיר אמרו כי יקיימו הבוקר משמרת מחאה מול ישיבת הממשלה. וייס אמר כי "אין צורך בישיבת ממשלה. כל ערב יש פה ירי ובשביל להחזיר את הביטחון לתושבי העיר נחוצה רק החלטה חד משמעית ופעילות אמיתית של המשטרה וגופי הרווחה". וייס הסביר, כי "אנו, תושבי לוד, לא נעמוד מנגד אל מול מעשי האלימות שמתרחשים בעיר. הפסקנו לסמוך על הבטחות ודיבורים ורק אחרי שיהיו תוצאות חיוביות בשטח נפסיק את המחאה".

בין הפעולות המתוכננות של הפורום ישנן גם פעולות שהממשלה הצהירה שתבצע בעצמה, אך בלוד החליטו התושבים ש"מילים לחוד ומעשים לחוד" והודיעו כי יקיימו בעצמם סיורים בשכונות במקומות בעייתיים בעיר, יציבו מצלמות במקומות בעייתיים, יבחרו חוקרים פרטיים שיתנו מענה לבעיות אלימות ויקימו שדולה בכנסת למען העיר.

"לוד תוכנס לפיילוט השיטור העירוני"

הבוקר, כאמור, יתקיים דיון בישיבת ממשלה בנושא "העצמת ופיתוח העיר לוד" במסגרתו תוצג התכנית של המשרד לביטחון פנים לעיר. בתוכנית השר לביטחון פנים מצויין כי "העיר תוכנס לפיילוט השיטור העירוני, דבר שיאפשר הכנסת כוחות משטרה צמודים לעיר ולטובת היעדים העירוניים בתחום עבירות איכות החיים". עוד מציינים במשרד לביטחון פנים, כי לאור האירועים האחרונים ובהנחיית השר, החל לאחרונה מבצע לאיתור ואיסוף כלי נשק ואמל"ח בלתי חוקי בעיר והוכנסו כוחות מג"ב ויס"מ לעיר.

בנוסף תמשיך לפעול בעיר תוכנית "עיר ללא אלימות", אשר החלה לפעול כבר בשנת 2008 ושתקציבה לשנת 2010 עמד על 2.3 מיליון ש"ח. במסגרת התוכנית יוקם "מוקד רואה" (בשיתוף רח"ל/משהב"ט) ויפרסו מצלמות ברחבי העיר, אך צפי ההקמה של המוקד הינו תחילת שנת 2011 ובמשרד לבט"פ מציינים כי נדרשת תוספת של כשלוש וחצי מיליון שקלים בכדי להקים את המוקד והמערך, מעבר לתקציב הקיים.

עוד מצויין בתוכנית שתוצג מחר בישיבת הממשלה כי בלוד יוקם כוח שיטור משולב, וירכשו שלוש ניידות שיחלו לפעול בסוף החודש, יופעלו סיירות הורים בשילוב משא"ז, וישוקמו נקודות שיטור ברחבי העיר ב-4 מוקדים. (רמת אשכול, גני אביב,בנית, נווה שלום). בנוסף למרכז הרב תחומי בעיר יוספו שתיים וחצי תקנים לעובדים סוציאלים, מתוכננת הקמתה של יחידה לטיפול בפגיעות מיניות בילדים ונוער וניידת משולבת לגורמי רווחה- חינוך,סמים ואלכהול שתחל לפעול בשנת 2011. בנוסף במשרד לביטחון פנים מתכוונים "למתג" מחדש את העיר על ידי הוספת מיתוג קבע של סמל "עיר ללא אלימות" כחלק מסמל העירייה בכל מסמכיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully